جریمه 17هزارنفر به علت استفاده ازتلفن همراه حین رانندگی درمازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران تخلف استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را به عنوان یکی از تخلفات حادثه ساز منجر به فوت و جرح در چند سال اخیر نام برد و گفت: درهفت ماهه امسال 17هزارو 40نفر نسبت به این تخلف اعمال قانون شدند.
کد خبر: ۵۱۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 28 October 2017
به گزارش تابناک : مهدی باقری روز شنبه افزود: براساس قانون جرایم راهنمائی و رانندگی جریمه استفاده از تلفن همراه در کلانشهر ها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری، مناطق آزاد تجاری و صنعتی 100 هزار تومان، سایر شهرها 80 هزار تومان و در روستاها و راه های روستایی 40 هزار تومان است. 
وی اضافه کرد: ارتکاب تخلف استفاده از تلفن همراه حین رانندگی برای رانندگان خودروهای شخصی سه نمره منفی و برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی و سنگین پنج نمره منفی به دنبال دارد.
وی برخورد با خودروی جلویی و یا با شی ثابت در جاده ، انحراف به چپ و یا خروج از جاده و واژگونی را از پیامدهای مشاهده شده رانندگانی که درحین رانندگی از تلفن همراه استفاده می کنند، برشمرد.
وی تصریح کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته ،صحبت کردن با تلفن 30 درصد و خواندن پیامک و نوشتن و ارسال آن نیز تا 90 درصد ذهن راننده را از رانندگی منحرف می کند.
رئیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران گفت: هر چند آمار رسمی از تصادفات منجر به مرگ و جرح ناشی از استفاده از تلفن همراه حین رانندگی وجود ندارد ، اما بررسی های نشان می دهد که علت بیشتر تصادفات استفاده از همین مورد است.
**جریمه 22هزار راننده در مازندران که کمربندی ایمنی را نبسته اند
باقری در بخش دیگری با بیان اینکه هنوز رانندگانی هستند که به مقررات بستن کمربند ایمنی بی توجهی می کنند، گفت: در سال جاری 22هزار نفر به دلیل نبستن کمربند ایمنی اعمال قانون و جریمه شدند.
وی در بخش دیگری به کاهش 13درصدی تصادفات منجر به مرگ و 17درصدی منجر به جرح در هفت ماهه امسال در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی همواره مورد تاکید است تا بتوانیم به عدد صفر مرگ و میر ناشی از تصادفات برسیم.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار