هدف زکات، ریشه‌کن کردن فقر از جامعه

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با تأکید بر لزوم پرداخت زکات، گفت: هدف از تشریع زکات، ریشه‌کن کردن فقر از جامعه انسانی است و عدم پرداخت زکات آثار زیان‌بار فرهنگی بر جای می‌گذارد.
کد خبر: ۴۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 06 June 2015
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل روز گذشته، 15خردادماه در خطبه‌های نمازجمعه شهر اردبیل با تاکید بر لزوم پرداخت زکات، گفت: هدف از تشریع زکات، ریشه کن کردن فقر از جامعه انسانی است و عدم پرداخت زکات، باعث شیوع نان گندم غیر مزکی در جامعه شده و آثار زیان بار فرهنگی بر جای می گذارد.
عاملی زکات را موجب برکت، رشد و نمو و امنیت اموال دانست و افزود: با احتساب هفتصد هزار تن گندم و تنصیف در زکات آبی و دیمی، کل زکات استان حدود 63 میلیارد تومان می شود که برای حل معضلات فقراء و مشکلات حاد مناطق روستایی مبلغ بسیار عمده ای است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به توطئه مثلث شوم آمریکا، اروپا و ارتجاع عرب در حمایت ویژه از داعش پرداخت و تصریح کرد: هدف استکبار جهانی از حمایت ویژه از داعش، مهار ایران، شکستن خط مقاومت، راضی نگه داشتن متحدین خودشان در خلیج فارس، ایجاد تعادل و توازن بین دو طرف درگیر، بالا بردن حجم فرسودگی و زوال نیروهای درگیر، درگیر کردن حزب الله و ایران، حفظ نفوذ و حضور خود در منطقه، از بین بردن زیرساخت های کشورهای اسلامی و دامن زدن به اختلافات مذهبی و برپا کردن آتش جنگ های مذهبی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به پیشرفت های اخیر داعش و نزدیک شدن آنها به دمشق و بغداد، خاطرنشان کرد: در صورت تسلط آنها بر سوریه یا عراق، فاجعه بزرگ انسانی و دینی در راه خواهد بود.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل دفاع از حرم های اهل بیت، مخصوصاً حرم حضرت زینب(س) که بطور خاص در معرض خطر قرار دارد را ضروری دانست و از اهالی خواست با اداء رسالت تاریخی، دینی و انسانی خود در دفاع از حرم و از مدافعین حرم از جهت مالی بصورت جهادی کمک نمایند.
امام جمعه اردبیل از اهالی آذربایجان که همیشه در خط مقدم دفاع از اهل بیت پیامبر اکرم(ص) بوده اند، نیز خواست در این امر مهم شرکت نمایند.
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با اشاره به بیانات امروز وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه به هر معضل فنی ای که راهکار می آوریم، دوباره با فزون خواهی طرف مقابل مواجه می شویم، گفت: این مساله تحقیر ملت ایران است و باید در برابر آن ایستاد.
عاملی در پایان سخنان خود از تلاش جوانان، بویژه دانشجویان جهت اجتماع برای حمایت از هیات مذاکره کننده و محکومیت فزون‌خواهی آمریکا تحسین کرد و خواستار پایبندی به قانون توسط آنان شد.
خطیب جمعه اردبیل در این خصوص مصوبه وزارت کشور را که هر گونه اجتماع در موضوع هسته ای را مجاز نمی‌داند، متذکر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار