دانشگاه آزاد اسلامی؛

راه اندازی مرکز رشد گامی بزرگ برای ارتباط بیشتر با صنعت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان؛راه اندازی مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گامی بزرگ برای ارتباط بیشتر با صنعت به شمار می آید.
کد خبر: ۳۱۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸ 26 October 2016

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان  در نخستین جلسه کمیته توسعه فناوری و ارتباط با صنعت استان آذربایجان غربی گفت: برای الگو شدن مرکز رشد بین سایر استان ها نیازمند همکاری نهادهای دیگر جهت عملی شدن مصوبات و طرح ها در مرکز هستیم.
عزیز جوان پور افزود: راه اندازی مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گام بزرگی برای ارتباط بیشتر با صنعت به شمار می آید. 
وی تاکید کرد: باید مطالبات دستگاه های اجرایی مرتبط با صنعت مورد توجه قرار گرفته و حلقه های مفقوده در ارتباط بین دانشگاه و صنعت شناسایی و زمینه ساز رشد استان در این حوزه شود.
معاون اجرایی استاندار آذربایجان غربی به جلسه مشترک استانداری و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه برای رونق گرفتن صنعت، همچنین ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت بر تجاری سازی پژوهش های علمی تاکید شد.
نادر صفرزاده بر ضرورت حمایت از پایان نامه توسط دولت تاکید کرد و افزود: دستگاه های اجرایی باید از محل یک درصد بودجه تحقیقاتی خود از پژوهش ها و پایان نامه های دانشگاهی حمایت کنند، به ویژه ادارات مرتبط با حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری باید در این امر اهتمام داشته باشند.
وی با انتقاد از نبود شرکت های دانش بنیان در بخش صنعت، معدن و صادرات، گفت: برای ارتباط بیشتر این دو حوزه و کسب نتیجه مطلوب، ایجاد شرکت های دانش بنیان یک ضرورت محسوب می گردد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان گزارشی از عملکرد تجاری سازی پژوهش ها در سال گذشته، تاکید کرد: در سال قبل برای گسترش همکاری واحد های صنعتی و دانشگاه های استان تفاهم نامه ای منعقد شد.
جعفرصادق اسکندری همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی را اولویت نخست سازمان خود عنوان و اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان بندی مشخص، با دانشگاه ها جلسه برگزار خواهیم کرد. 
وی افزود: همکاری بین صنعت و دانشگاه سبب فراهم شدن فرصتی برای بازدید پژوهشگران از واحدهای تولیدی شده و زمینه ساز رونق بخش صنعت و معدن گردیده است.
انتهای پیام /م
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار