خداحافظی بابیماری هادرگرو سلام به ورزش

به گفته مشاور عالی فدراسیون ورزش های همگانی کشور، سلامت فرد در جامعه نشان از رشد بالای فرهنگی دارد و جامعه ای که در جهت سالم سازی فکر و روان حرکت می کند موفق خواهد بود.
کد خبر: ۲۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 26 April 2015

مشاور عالی فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت: نهادینه شدن ورزش همگانی از راهکارهای مناسب برای کمک به ارتقای سلامت عمومی و اجتماعی در جامعه است.

به گزارش ایرنا؛ هادی سبزواری اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی نیازمند عزم ملی است و همه باید در تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به ورزش همگانی تلاش کنند.

وی ادامه داد: ورزش پیاده روی زمینه ساز ارتقای سطح سلامت و تندرستی اعضای یک خانواده است که باید مورد پردازش آحاد جامعه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ورزش با سلامت خانواده ها گره خورده و لازم است که در راستای فراگیر شدن ورزش همگانی در روستاها و شهرها فعالیت گسترده داشته باشیم.

سبزواری اظهار کرد:در فصل بهار با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی این امکان فراهم شده تا تمامی رده های سنی مختلف جامعه به خصوص جوانان و سالمندان ضمن پیاده روی در طبیعت بکر، سلامت و نشاط را در خود و جامعه ترویج دهند.

وی بیان داشت: در جامعه سلامت فرد نشان از رشد بالای فرهنگی دارد و جامعه ای که در جهت سالم سازی فکر و روان حرکت می کند موفق خواهد بود.

وی با تاکید براینکه پیاده روی، ورزشی ساده و بدون تمرینات تخصصی است گفت: ورزش پیاده روی نیاز به هزینه ندارد و باتوجه به ضرورت تندرستی ، خانواده ها ضمن استفاده از طبیعت بکر در تمام فصول سال باید این ورزش را در سبد زندگی روزمره خود قرار دهند.

رییس هیات ورزش های همگانی استان همدان با تاکید بر مشارکت دستگاه های اجرایی در برگزاری همایش های پیاده روی به مناسبت های مختلف افزود: با برگزاری این گونه همایش ها در طول سال می توان جامعه ای سالم و توانمند در حد استاندارهای جهانی ساخت که امسال به همت مسوولان استانی و همیاری مردم این امر محقق شد.

سبزواری یادآور شد: در زندگی امروزی ضرورت ورزش در تمام سنین به ویژه در میانسالی و کهنسالی احساس شده زیرا عوامل محیطی و کاهش توانایی های فرد سبب زودتر فرسوده شدن آنها می شود و با توجه به زندگی ماشینی بی تحرکی و کم تحرکی خواسته یا ناخواسته ما را در جامعه درگیر خود می کند.

هم اکنون بیش از 19 هزار ورزشکار سازمان یافته در ورزش های همگانی استان همدان فعالیت دارند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار