بازرسی از واحدهای صنفی همدان

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در مدت زمان اجرای بازرسی نوروزی، 12 هزار و 765 مورد بازرسی در استان همدان انجام شد.
کد خبر: ۲۰۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 06 April 2016

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در مدت زمان اجرای بازرسی نوروزی، 12 هزار و 765 مورد بازرسی در استان همدان انجام شد.

به گزارش فارس،علیرضا شجاعی با بیان اینکه از تاریخ 15 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه امسال طرح نوروزی بازرسی از واحدهای صنفی در استان همدان انجام شد، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف استان به صورت مشترک اقدام به بازرسی از واحدهای صنفی کردند.

وی با بیان اینکه در مدت زمان اجرای بازرسی نوروزی در استان همدان 12 هزار و 765 مورد بازرسی در این استان انجام شد، ادامه داد: 721 پرونده برای تخلفات کشف شده در بازرسی‌ها تشکیل شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه کل تخلفات کشف شده از واحدهای صنفی در استان همدان 932 مورد بود، بیان کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده 616 میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه 53 ناظر فعال اقدام به بازرسی از واحدهای صنفی می‌کردند که در این راستا 300 گزارش دادند، افزود: 541 گزارش مردمی در خصوص تخلفات از طریق سامانه 124 انجام شده است.

شجاعی با بیان اینکه از 541 مورد گزارش مردمی، 372 مورد متخلف و 169 مورد غیر متخلف تشخیص داده شد، بیان کرد: تخلفات انجام شده متفاوت هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ایام نوروز، اولویت بازرسی به مواد مصرفی اساسی داده می‌شود، بیان کرد: بیشترین تخلفات کشف شده در حوزه عدم درج قیمت و گرانفروشی میوه، کیف و کفش، شیرینی، آجیل و خشکبار بوده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه تعداد بازرسی‌ها هر سال با توجه به شرایط می‌تواند کم و زیاد و یا کیفی‌تر شود، ادامه داد: گاهی تعداد بازرسی کمتر می‌شود در حالی که کیفی‌تر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال در تخلف‌یابی کاهش داشتیم، ادامه داد: شرایط حاکم بر بازار همراه با رکود بوده و همین موضوع موجب کاهش تخلفات شده است از سوی دیگر امسال تعداد میهمانان نوروزی به نسبت سال‌های گذشته نیز کمتر بود.

شجاعی با تأکید بر اینکه نوروز امسال بازار مرغ و گوشت باثبات بود و حتی قیمت مرغ بعد از آغاز سال جدید 500 تومان کاهش داشت، افزود: مرغ منجمد در ایام نوروز توزیع شد اما مرغ گرم به میزان کافی در بازار وجود داشت؛ از طرفی مردم و مسافران، بیشتر از مرغ گرم استفاده می‌کنند


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار