نشریه کویتی الجریده گزارش داد

پوتین برای تنبیه ایران، فروش اس 300 به ایران را متوقف کرد

دولت روسیه برای چندمین بار ارسال تجهیزات سیستم دفاع ضد موشکی به ایران را متوقف کرد. روس ها در عهد شکنی و عدم وفای به عهد برای ایرانیان سابقه ای طولانی دارند. تعلیق ارسال سیستم اس 300 به ایران توسط روس ها دیگر ضرب المثلی از عهد شکنی در بین ایرانیان شده است.
کد خبر: ۱۹۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 06 March 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیهنشریه کویتی «الجریده» مدعی شده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستوری صادر کرده که بر اساس آن  ارسال سیستم دفاع ضد موشکی اس سیصد  به ایران متوقف شود. 

به گزارش «تابناک» این نشریه کویتی مدعی شده است که ایران پیش تر به روسیه قول داده بود که تجهیزات پیشرفته نظامی را که از روسیه دریافت می کند در اختیار حزب الله لبنان قرار ندهد؛ اما ایران این به این قول خود پایبند نبوده است و موشک های هوا به زمین اس ای 22 را که از روسیه خریداری کرده را در اختیار حزب الله لبنان قرار داده است و ولادیمیر پوتین در واکنش به این نقض عهد ایران ارسال تجهیزات سیستم دفاع ضد موشکی به ایران را متوقف کرده است. 

یک منبع مطلع به روزنامه الجریده گفته است بعد اینکه مقامات اطلاعاتی رژیم اسرائیل اطلاعات در اختیار گذاشتن تجهیزات پیشرفته روسی از طرف ایران به حزب الله را در اختیار مقامات کرملین گذاشته اند، پوتین دستور تنبیه ایران را صادر کرده است. بنا بر این گزارش این سیستم دفاع موشکی در مناطقی از لبنان که حزب الله در آنجا حضور دارد مستقر شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار