برجام و امید های نو

کد خبر: ۱۶۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 20 January 2016

اروجعلی محمدی*

بالاخره روز آغاز بهار برجام فرا رسید و بر همگان مشخص شد که نتیجه رای مردم ، تحریم ها را می شکند و استراتژی تنش زدایی دکتر روحانی باردیگر ایران را به جامعه جهانی متصل می سازد.

وقتی آقای حسن روحانی در کمپین انتخابات خود صراحتا چرخش چرخ سانتریفیوژها را به چرخیدن چرخ کارخانه ها گره زد ، می توان گفت که با هوشیاری و ژرف اندیشی ، خرد و امید مردم ایران را برای عبور از تنگناهای فرساینده به کمک طلبید.

سخن روحانی جمله ای بود که جامعه را تکان داد و مردم باور کردند که می توان با این استراتژی از شر جنگ و تحریم ها ی جانسوز و ظالمانه گذر کرد. رای کم نظیر مردم ایران به آقای روحانی را باید در این راستا تحلیل و ارزیابی کرد و امروز ، روز آغاز بهار برجام است و نتیجه رای مردم تحریم ها را می شکند و استراتژی تنش زدایی دکتر روحانی باردیگر ایران را به جامعه جهانی متصل می سازد.

و این شاید به معجزه ای شبیه است که برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل متحد ، کشوری بدون جنگ از ذیل منشور هفتم آن خارج می شود . هر چند که دلواپسان با تمام وجود تلاش کردند در مقابل این دیپلماسی خردمندانه کارشکنی کنند ولی عاقبت این عقلانیت و ایران دوستی بود که به پیروزی رسید و قطعه ای از تاریخ ایران ساخته شد که در تاریخ میهن مان تنها می توان آن را با قبول قطعنامه ۵۹۸ مقایسه کرد . قطعنامه ای که فقط در سایه دوراندیشی و بلند نظری حضرت امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی حاصل شد .

لغو تحریم های ناشی از پرونده هسته ای ، موفقیت بزرگی برای ملت ایران است و شادمانی دل ها را حسابی نیست. بی شک آنانی که در این دو سال نفس گیر در دل هایشان و در نماز هایشان تیم مذاکره کننده هسته ای ایران را دعا کردند ، در تحقق این معجزه بر لطف الهی سجده شکر می گذارند . یقینا این موفقیت مرهون حمایت های مقام معظم رهبری و پایمردی رییس جمهور و تلاش و کاردانی و هوشمندی آقای دکتر ظریف و معاونان و همکارن ارجمند ایشان است.

خدا را شاکریم که کلید روحانی در قفل سیاست هسته ای بخوبی چرخید و قفل های تحریم برای توقف توسعه جمهوری اسلامی ایران را شکست . باید فرصت را غنیمت بدانیم زیرا زمان بسیار کوتاه است و بانیان تحریم در پی آن بودند که فاصله ترقی و توسعه ایران با دیگران و همسایگانش را عمیق تر سازند . امروزآغاز کار و تلاش برای ساختن ایران و پر کردن این فاصله هاست . باید بدانیم باخیل لشکر بیکاران و ده ها مشکل دیگر مواجه ایم که عبور از آنها فقط در سایه برنامه ریزی و سرمایه گذاری و کار و تلاش و کوشش و همبستگی ملی میسر است.

دکتر روحانی به وعده اش عمل کرد و این بزرگترین پیروزی ملی او و ملت ایران تلقی می شود . هر چند که کنترل تورم در دولت روحانی خود دستاوردی سترگ و گامی بزرگ بوده است . ولی پیروزی های آتی در گرو مشارکت آگاهانه و اثر گذار مردم در صحنه های جدید خصوصا انتخابات پیشروست. نگارنده آرزو دارد این انتخابات نیز به فرجامی زیبا مثل برجام بدل شود.

و برخلاف دلواپسان که رای مردم زینتی و انتخابات را غیر رقابتی می خواهند ، در سوم اسفند چنان شوری به پا شود که میزان رای مردم باشد و انتخاباتی رقابتی با حضور تمام سلیقه های سیاسی ، اتحاد و مشارکت آگانه همه مردم ایران را به نمایش بگذارند و جهان را به تحسین مجدد وا دارد .نیازامروز و چشم انداز فرداطالب چنین تدبیر و دیپلماسی خردمندانه ای است.

* مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
سلام جناب حاج محمدي - با نمايندگاني كه استان ما در مجلس داشت و با تركيب مديريت دولت تدبير و اميد ؟؟؟؟ شما فكر ميكنيد فرجام برجام چه نفعي به استان اردبيل و حال و روز مردم فقيرتر از هرروزش داشته باشد ؟؟؟؟ لطفا شعاري و انتخاباتي نگوئيد كه سالهاست فوت آبيم - با عرض پوزش
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
این آقیای معصوم زاده کیه که تو همه سایتها نظر میده طوری هم حرف میزنه که انگار اگه خودش یه پستی داشت همه کارها رو درست میکرد
عزیززاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
باسلام فرجام برجام موفقیتی ارزشمند برای ملت ایران بوده وبه دنیا ثابت کرد میشود مذاکره کرد و جنگ نکرد مسلما در اینده ای نه چندان دور مذاکرات هسته ای ایران با شش کشور قدرتمند جهان سرفصل دروس دانشگاهی در کشورهای اروپایی خواهد شد ما با دیپلماسی حرفه ای و توانمند خویش به دنیا ثابت کردیم که حقیم تفسیر بازده مادی از برجام شاید صحیح نباشد اگرچه بازده مادی فروانی دارد ما اعتقاد داریم دولت تدبیر وامید با تیم هسته ای و دیپلماسی حرفه ای اش و با هدایتهای مقام معظم رهبری کاری کرد کارستان کاری که دنیا نمونه نداردو کشور و ملت را از هجمه ای نابرابر که دتیا را برعلیه ما بسیج نموده بودند رها ساخته در عین حال علوم هسته ای و چرخش سانتیفویژها را همراه با گردش چرخ زندگی مردم عملی ساخت امیدواریم همچنان مردم بهره لازم را از این اقدام بزرگ ببرند
الله بخش نجفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
جناب آقای محمدی در کشت وصنعت مغان جنابعالی تمام قد در خدمت مخالفین دولت هستی. در تهران و اردبیل اصلاح طلبی اما در کشت وصنعت با استخدام و میدان دادن به دلواپسان فقط خودت را حفظ میکنی.
پاسخ ها
عزیززاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
سلام جناب اقای نجفی اتهامی که شما به اقای محمدی می زنید قدری شاید بدون تحقیق باشد اقای محمدی از طرفی متهم است که حامیان دولت را در کشت و صنعت ساپورت و پشتیبانی میکند و از طرفی بنا به فرمایش شما برای ابقای خویش به مخالفین دولت باج میدهد همه اینها حاکی از ان است که ایشان در کشت و صنعت مغان سیاسی عمل ننموده و بلکه بر اساس شایستگیهای افراد و تخصصهای انها به کار گیری میکند و این هنر ارزشمندی برای اقای محمدی میباشد
الله بخش نجفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
سلام خدمت خوانندگان گرامی
اینجانب یک اصولگرا بعنوان مدیر مجتمع مدرسه در شهرک آیت الله غفاری کشت وصنعت از عملکرد شما رضایت نداریم ، چرا نیروههای غیر بومی را استخدام میکنید و مشاورانتان از نیروههای غیر بومی است
آقای محمدی عزیز اینجانب با برادران بسیجی در توسعه کشت و صنعت در زمان دولت قبل خیلی کاراها کردیم شما چی کار کردید ؟
عزیززاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
جناب اقای نجفی عزیز در دولت قبل کشت و صنعت به خرابه ای تبدیل شد که اصلاحش حالا غیر ممکن است و عملکرد را حسابرسی سالانه مشخص میکند نه ادعاها که متاسفانه در طی هشت سال دولت قبلی کشت صنعت ضرر هنگفتی را تحمیل کرد که امیدواریم به کمک نیروهای مومن بومی و غیر بومی کشت صنعت و دامپروری مغان را با برنامه ریزی صحیح جناب محموی به اوج خود برسانیم انشاالله
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
جناب نجفی عزیز؛ از اینکه در دولت تدبیر و امید بعنوان مدیر تشریف دارید مبارک تان باد و روسای بالاتر شما نیز خسته نباشند، اما اینکه فرموده ای بعنوان مدیر مدرسه شهرک مسکونی در شرکت کشت و صنعت که یک بنگاه اقتصادی است با کمک... خیلی کارها کردید کمی تا قسمتی نا مفهوم بنظر میرسه،نه؟! خودتون میگید اصولگرا هستید و مدیر در آموزش و پرورش باقی مونده اید اما به آقای محمدی ایراد میگیرد که اصولگراها را بکار میگیره تا...؟!
قبول می فرایید که از یک معلم عزیز و زحمت کش صداقت وشجاعت ودرعین حال محبت و هدایت مورد انتظار است،؟!
موفق و بهروز باشید انشاالله.
صادقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
اینکه حاج اورجعلی مدیرسختکوش وتوانمندی است هیچ شکی نیست وسودآور نمودن ونوسازی نمودن تکنولوژیهای شرکت از دغدغه های حاج اورجعلی میباشد.اما بزرگترین ایراد ایشان بی اعتمادی وبی توجهی کامل به نیروهای زحمتکش وجوانان توانمند مغان است.متاسفانه معاون پشتیبانی حاج اورجعلی علنا با بومیان مغان مشکل داردوحتی وانت ونیسانها را نیز که در حمل ونقل قرار داد میبندند از سراب میاورد. خیلی ها بودند که بعنوان حراست.مدیرعامل مغان وپارس غیربومی گرایی کردند واما آه جوانان بیکارمغان اونها را گرفت جناب آقایان محمدی ونگاهی!!
مغانی اصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
اورجعلی محمدی باید از جذب نیروهای غیربومی بپرهیزد وازجوانان بومی مغان بیشتر استفاده نماید.درغیراینصورت چالشهای زیادی در انتظار ایشان است.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار