مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران

نسل جوان امروز نیازمند الگویی چون امام حسن عسکری(ع) است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به امامت ایشان در دوران جوانی اشاره کرد و گفت: نسل جوان امروز ما نیازمند الگویی چون امام حسن عسکری(ع) بوده که فقط با مطالعه و شناخت عمیق در سبک زندگی این بزرگوار این امکان دست‌یافتنی است.
کد خبر: ۱۶۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 19 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان در جشن ولادت امام حسن عسکری (ع) ضمن عرض تبریک این ایام، اظهار کرد: ولایت‌فقیه رکن رکین و سرمایه عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه به نقش و اهمیت دوره امامت حسن عسکری (ع) در آن زمان اشاره کرد و افزود: از جمله اقدامات مهم امام حسن عسکری (ع)، در زمینه‌سازی غیبت امام زمان (ع)، طرح پیشاپیش مسأله غیبت بود که در موارد متعددی غیبت فرزندشان را که جانشین پس از خودشان محسوب می‌شد، خبر دادند و این‌گونه مردم و جامعه را برای پذیرش غیبت آماده کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به اهم فعالیت‌های مهم فرهنگی امام حسن عسکری (ع) در آن زمان اشاره و خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری (ع) با توجه به خفقان جامعه و ظلم حاکمان زمانه‌شان بیشتر عمر شریف خود را در زندان به‌سر بردند، اما این امر موجب نشد که از کوشش‌های علمی، انقلابی و فرهنگی مانند تشکیل حوزه علمیه، انجام تألیفات، ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان توسط پیک‌ها و نامه‌ها و تعیین نمایندگان و تلاش‌ها و ارتباط با آنها دست بردارند.

این مسئول به امامت ایشان در دوران جوانی اشاره و تصریح کرد: نسل جوان امروز ما نیازمند الگویی چون امام حسن عسکری بوده که فقط با مطالعه و شناخت عمیق در سبک زندگی این بزرگوار این امکان دست‌یافتنی است.

شکریان به سابقه مبارزاتی امام یازدهم به جریان‌ها و فرقه‌های انحرافی اشاره و خاطرنشان کرد: در دوران این امام بزرگوار فرقه‌ها و مذاهب مختلفی در درون جامعه اسلامی شکل گرفته بود و عالمان این مذاهب درصدد گسترش عقاید باطل و انحرافی خویش بودند که امام حسن عسکری (ع) با این جریان‌ها و فرقه‌های انحرافی با شیوه‌های مختلف مبارزه کردند.

وی مهم‌ترین رسالت آن امام را نهادینه کردن اصل امامت دانست و تاکید کرد: امروز به برکت امام راحل و خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، عظیم‌ترین سرمایه این نظام مقدس نعمت ولی‌فقیه است که باید با همه توان از این میراث ارزشمند حفظ و حراست کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان با اشاره به اهمیت انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: حضور حداکثری و بابصیرت مردم بصیر ایران اسلامی در انتخابات پیش‌رو جلوه دیگری از حماسه سیاسی این ملت را به رخ جهانیان می‌کشاند و مستکبران عالم تودهنی محکمی از این مردم ولایت‌مدار می‌خورند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار