آقایان ! لطفا کلنگ بزنید

کد خبر: ۱۳۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 05 December 2015

 محمد نادری

آقایان ! لطفا کلنگ بزنیدسرتاسر استان اردبیل به عنوان یک بستر بکر برای سرمایه گذاری محسوب می شود؛ استانی که باید قبول کنیم از قطار توسعه کشور و استان های همجوار عقب افتاده است و ریل گذاری توسعه استان چیزی شبیه مسیر یابی برای پروژه راه آهن کذایی است؛ راه آهنی که یکی از کاندیداهای مجلس ادعا کرده دراتمام دوران نمایندگی، ما این پروژه را با 70 درصد پیشرفت تحویل نمایندگان فعلی داده ایم، بعید نیست ادعای این کاندیدای محترم و نحوه و فرمول محاسبه درصد پیشرفت پیر پروژه راه آهن اردبیل تن ارشمیدس را در گور بلرزاند، بگذریم .

بررسی مقایسه ای رتبه توسعه اردبیل با برخی استان های همجوار در شاخص های مختلف که تا سال ها پیش همطراز یا پایین تر از ما بوده اند نشان می دهد وضعیت اردبیل به هیچوجه قابل دفاع نیست ودر موقعیت انقباضی بودجه و خشکسالی مالی کشور هیچ راهی برای رونق بخشیدن به فضای کسب و کار و حل معضل بیکاری در این استان غیر از توجه ویژه به جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف متصور نیست و به اذعان کارشناسان، در این میان سرمایه گذاری در بخش هایی که منجر به توقف خام فروشی بلکه فرآوری محصولات کشاورزی باشد قطعا در اولویت اصلی خواهد بود.

سوال مهمی که قطعا در اذهان بسیاری از اهالی استان جولان می دهد این است که واقعا سهم استان اردبیل را در حوزه های مختلف صنعتی کشور چه کسی خواهد داد و یا چه کسی یا کسانی قرار است این سهم را مطالبه کنند ؟

سهم اردبیل از صنعت هسته ای کشور چیست ؟ سهم اردبیل از صنایع دفاعی چطور ؟ سهم اردبیل از صنعت نفت چه و ... آیا اصلا برای اردبیل دراین بخش ها سهمی دیده شده است و آیا اگر بنشینیم کسی خواهد آمد که سهم اردبیل را از صنایع مادر بپردازد؟

اما ظاهرا عده ای به دنیا آمده اند تا هرچه را که می شنوند رد کنند و کارشان ساختن تیشه ای برای زدن ریشه هر کسی است که می خواهد گامی برای اردبیل بردارد.

چرا کسی از تبریز پیدا نشد که بگوید وقتی تبریز چاه نفت ندارد چه نیازی به پالایشگاه دارد؟ چرا کسی در تبریز پیدا نشد که بگوید وقتی خوراک پتروسشیمی ندارید چرا پتروشیمی می زنید؟ و نتیجه همین کلان نگری ها بود که امروزه تبریز در همه زمینه ها توان رقابت با برند های بین المللی را دارد اما ظاهرا اردبیل نباید پالایشگاه داشته باشد چون چاه نفت ندارد !!

واقعیتی وجود دارد و آن هم اینکهمرهم اعتبار را جز بازخم کلنگ‌ زنی نمی توان به دست آورد و هر پروژه ای که کلنگ آن بر زمین کوفته می شود روزنه ای است برای جاری شدن بودجه به استان و این حقیقتی انکار ناپذیر است که هر کسی که می تواند از بخش دولتی و خصوصی سرمایه گذاری را به اردبیل بیاورد و کلنگ پروژه ای را بر زمین بزند قطعا در آینده ای دور یا نزدیک مایه برکت برای استان خواهد بود .

برخی ادعا می کنند ،کلنگ زنی در مقطع فعلی نمادین بوده وجنبه تبلیغاتی دارد ، در حالیکه بعید به نظر می رسد کسی تا این حد جرات داشته باشد که بدون طی مراحل قانونی و حقوقی سرمایه گذار یا مسئولی را از پایتخت بیاورد و با حضور مسئولین استانی کلنگی را به زمین بزند که هیچ پشتوانه ای نداشته باشد.

بلکه اتفاقا اگر کسی در ماه های باقی مانده از دوران نمایندگان فعلی اگر کسی صاحب این جرات و جسارت و نفوذ است که می تواند کسی را مجاب به آوردن سرمایه و کلنگ زنی پروژه ای در اردبیل نماید قابل تقدیر و تحسین است.

بنابراین بنده به عنوان یک شهروند اردبیلی از همه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست میکنم لطفا هرچه در توان دارید کلنگ بزنید و با هر کلنگی اهرمی به دست مسئولین استان بدهید برای مطالبه بودجه ، زیرا به عنوان مثال اگر ما 1000 پروژه ناتمام داشته باشیم 1000 بهانه برای جذب بودجه داریم و این بهتر از آن است که هیچ چیزی برای جذب بودجه در دستمان نباشد .

آمارهای موجود از کمبود بودجه در حوزه های مختلف بیانگر این واقعیت است که دولت حتی اگر هم انگیزه سرمایه گذاری اولیه در اردبیل را داشته باشد به دلیل عدم امکان تخصیص بودجه مورد نیاز، این ریسک را نخواهد کرد.

 زیرا همچنانکه بارها اشاره شده است اولویت همه دولت ها تکمیل پروژه های نیمه تمام است تا تعریف پروژه های جدید ، با این اوصاف هر کسی که می تواند سرمایه گذاری را به استان بیاورد و بنای احداث واحدی تولیدی صنعتی را بگذارد که حتی برای 10 نفر از خیل بیکاران این استان امکان اشتغال فراهم کند کار او ارزشمند است حتی اگر به زعم برخی این حرکت، تبلیغاتی باشد !

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
آقای نادری مطلب شما عالی بود کاهش مسئولین استانی این مقاله را بخوانند و از این نوشته در جهت پیشرفت منطقه بهره بگیرند
پاسخ ها
محمد نادری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
با همتی که از سایت تابناک اردبیل سراغ داریم قطعا مسئولین محترم استان در جریان مطالب منعکس شده هستند
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
اردبیل را با تبریز مقایسه نکن
اردبیل را با تبریز مقایسه نکن
اردبیل را با تبریز مقایسه نکن
آن از زمین های شوره زارشان
آن از دریاچه ی ارومیه شان
اردبیل را با تبریز مقایسه نکن
اردبیل را با تبریز مقایسه نکن
اردبیل را با تبریز مقایسه نکن
پاسخ ها
محمد نادری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
دوست عزیز !
بنده تبریز را با اردبیل مقایسه نکردم بلکه عرض بنده در مورد نگاه حاکم بر رفتار مردم و مسئولین تبریز است !
چرا نباید نگاه ها را و دید ها را تصحیح کرد ؟
چرا کلان نگری را نباید برای خودمان بخواهیم ؟
چرا در اردبیل شاهد اکتفا به حداقل ها هستیم ؟
اردبیل را در این زمینه ها باید با تبریز و سایر شهرهای پیشرو مقایسه کنیم و از آنها الگو برداریم
حسن زاده اردبیلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
چرا نباید اردبیل را با تبریز مقایسه کرد؟
اگر زمین های شوره زار و دریاچه خشکیده دارند در مقابل صنعت و فرصت شغلی هم دارند که اتفاقا بیشتر آن توسط بخش خصوصی (به ویزه در صنایع غذایی) ایجاد شده است. هیچ ایرادی ندارد که انسان از دیگران بیاموزد. ضمنا اگر حرفتان منطقی باشد نیازی نیست مثل نوار آن را تکرار کنید.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
بسیار عالی!
صبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
بسیاااااااار عااااااااااالی
یاسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
آره دیگه خوب بلدین چه جوری سرکیسه کنین!!! خونه دارو بچه دار کلنگو بردار بیار!!!
راستی خودمونیم هر کلنگ ضربه ای چند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی به آق سعید هم بگه آق سعید دریاچه ارومیه رو تازگیا به تبریز منتقل دادن ما خبر نداریم؟!!
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
سلام - جناب نادري مطلبتان عالي بود ولي ،اينكه گلنگها تبليغاتي بوده يا نه ؟؟؟؟شك نكنيم كه عمدتا براي خوشايند نماينده در درجه اول و پرشدن صفحه بيلان كار ش بوده --- و دولت هم با شيره مالي استا نهايي مثل اردبيل و پوژه پروژه گفتنهاي مكرر زمان را مديريت ميكند ؟؟؟؟
در مجموع اردبيل هيچ نفعي از اين گلنگ زنيها نداشته و نخواهد داشت شما هم زياد خوش بين هستيد
پاسخ ها
نادری
| - |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
سلام آقای دکتر معصوم زاده
مسعود فراستی یک کتاب چند هزار صفحه ای دارد به نام "هیچکاک همیشه استاد" تقریبا هیچ فیلمی در تاریخ سینمای ایران وجود ندارد که ایشان برای ان فیلم نقدی نوشته باشند .
با اینکه مسعود فراستی تحصیلات غیر مرتبط با سینما دارد اما صغیر و کبیر اذعان دارند که او سینما را می فهمد .
در کارنامه حرفه ای مسعود فراستی حتی سابقه کارگردانی یک فیلم کوتاه هم وجود ندارد .
تکلیف اهالی سینما با مسعود فراستی مشخص است و همه می دانند که قرار نیست فراستی فیلمی بسازد بلکه او آفریده شده برای نقد . اگرچه نقدهای او ادبیاتی نیش دار و شیبی تند دارد اما کارساز و اموزنده است لیکن یک نکته خیلی ظریفی که هست اینکه "مسعود فراستی تابحال فیلمی نساخته و نخواهد ساخت تا دیگران دست او را بخوانند یا خوانده باشند و او تکلیف خود را با دیگران مشخص کرده است .
نیت خوانی و پیشگویی در ادبیات دینی ما هیچ جایی ندارد بخصوص برای کسانیکه خود نیز عضوی از بدنه اجرایی سیستم حاکمیتی باشند .
والعاقبه للمتقین
مهدی
|
United States
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
آن کس که کلنگ می زد و شب هم به خانه نمی رفت و عشق به خدمات "پاکدست" داشت و اهل خانه اش مدام گلایه داشتند که پدر و همسر را نمی بینند دیگر رفته است، آن پوپولیسم رفت جناب نادری
سیاه نمایی نکن برادر من
اصل در نویسندگی و ژورنالیسم بر صداقت در نوشتار است
پاسخ ها
نادری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
فکر می کنم شما باید کمی تحقیق بفرمایید در مفهوم سیاه نمایی !
نوشته های بنده در کلیه سایت ها موجود است خیلی ممنون خواهم بود یک مورد از سیاه نمایی را مصداقا مشخص بفرمایید
اتفاقا اصلی که خیلی به ان پایبند هستم ایجاد فضای امید برای توسعه همه جانبه استان است برادر مهدی
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
عزیز دل
کمی در خلوت کلاه را که قاضی کنی نیک سیاه نمایی هات را می بینی
گذشت آن روز و روزگاران سیاه که آن مقام بلند منظر شما آنقدر کلنگ زده بود که دستانش از فرط کلنگ زنی تاول بسته بود
امید را آن مرد و دوستانش از این سرزمین ربودند حال که امید بازگشته شما غصه توسعه را نخورید که به وقتش فرصتش را داشتین و نه برای توسعه همه جانبه بلکه برای توسعه یک جانبه خودمحورتان دویدید و کلنگ زدید برادر نادری
پاسخ ها
نادری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ابهام گویی اگر هنر است شفاف گویی شهامت است
کاش به جای به هم بافتن الفاظ مهمل و نامفهوم کمی شهامت گفتن حرف حق با شناسنامه خودتان داشتید .
مهدی
|
United States
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
نادری جونم " شفاف گویی" ، "شهامت" ، "مهمل" و "نامفهوم" پاردوکسی است که وقتی یکی مث من حرف حق می زنه بایس واسش از طرف جناب تان برایش پاسخگو باشیم.
چیزی رو که تو کامنت های قبلی نوشتم همه واضح و صریح ان و چیز مبهمی هم ندارن
در ضمن برادر من دارم با شناسنامه حرف می زنم و اسم خودم رو هم نوشتم
روزگاربکام تان باشد و روز خوش
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار