وحدت رمز اقدار مسلمانان جهان است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغ اسلامی آذربایجان غربی گفت: تحقق وحدت مطلوب در میان مسلمانان جهان سبب ایجاد قدرت بزرگی در بین آن‌ها می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹ 17 September 2024

حجت الاسلام ناصر آقایی در گفتگو با خبرنگار سایت خبری تابناک در ارومیه با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی وظیفه همه مسلمانان در این پیچ تاریخی سرنوشت ساز، تمسک و پیروی از معجزه جاویدان پیامبر اکرم (ص) و بزرگ‌ترین منادی دعوت به اتحاد و یکدلی مسلمانان جهان یعنی قرآن کریم است. 
وی افزود: همه مسلمانان جهان دو نقطه اشتراک از جمله ایمان به خدا و پبامبر اسلام را دارند و این نقاط اشتراک می‌توانند مسلمانان را از گرداب اختلاف نجات داده و به گفتگوی مشترک و همدلی برساند. 
آقایی در رابطه با ضرورت پرداخت به هفته وحدت خاطرنشان کرد: اقدام راهبردی امام خمینی (ره) و نامگذاری ایام ولادت پیامبر خاتم به عنوان هفته وحدت اثرات ارزشمندی در پیدایش اقتدار جهان اسلام و خنثی سازی توطئه‌ها و تحرکات دشمنان و بازدارندگی کانون‌های شیطانی در پی داشته و در آینده نیز سبب شکست دشمنان اسلام خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغ اسلامی آذربایجان غربی گفت: وحدت، انسجام، یکپارچگی مسلمانان و لزوم اتحاد میان آنان از تعالیم و آموزه‌های دین مبین اسلام و از اصول فرهنگ قرآنی و یکی از دغدغه‌های فکری دیرینه و اساسی دانشمندان آگاه و همه تلاشگران راستین در طول تاریخ اسلام در راستای همسو سازی هرچه بیشتر افق‌های فکری تشیع و تسنن با هدف اعتلای عزت و سربلندی بیشتر مسلمانان در جهان و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اسلام است.
وی افزود: با توجه به کشتکار دسته جمعی مردم مظلوم غزه، مشهود است که پیروان ولایت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام شامل ایران اسلامی، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و محور مقاومت درحالیکه اکثر کشور‌های مدعی حقوق بشر سکوت کرده اند، با چنگ و دندان و تمام امکانات در مقابل صهیونیسم جهانی ایستاده اند. 
آقایی بیان کرد: وحدت عامل قدرت و تفرقه موجب سستی دیانت می‌باشد و تفرقه موجود در در میان کشور‌های مسلمان به سبب خیانت سران و مالک اسلامی و یا از جهل و بی اطلاعی آنان است و اختلاف و تفرقه سازی کار دشمنان دین اسلام است و تمام کشور‌های مستکبر تمام تلاش خود را می‌کنند تا شیعه، سنی، عرب و سایر اقوام اسلامی با همدیگر اختلاف داشته باشند، اما این در حالی است که دین اسلام تمامی مردکان جهان را به برادری و برابری دعوت می‌کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغ اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد:شیعیان با اهل تسنن اختلاف ندارد بلکه تفاوت دارد. باتوجه به اینکه حتی در بین علمای یک مذهب با دیگر مذاهب تفاوت دیدگاه وجود دارد، ما بین شیعه و سنی نیز تفاوت دیدگاه سیاسی وجود دارد که با گفتگو حول محور قرآن برطرف شدنی می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار