تدبیر شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک بار ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: طرح جامع آماده سازی تاسیسات و شبکه های توزیع برق استان برای تابستان سال آینده، با وجود ادامه برنامه های مدیریت مصرف برق آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹ 16 September 2024

تابناک خوزستان: علی خدری اظهار کرد: با وجود کاهش نسبی دما در بسیاری از نقاط کشور، شبکه برق خوزستان همچنان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد تا بتواند با موفقیت از پیک بار سال آینده عبور کند.

خدری افزود: با توجه به لزوم انجام تعمیرات اساسی در نیروگاه‌هایی که در طول تابستان تحت فشار بسیار زیادی قرار داشتند همچنان نیازمند اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف است تا از ایجاد کمبود برق برای مشترکین جلوگیری شود.

خدری با اشاره به وسعت شبکه برق خوزستان با طول بیش از ۴۰ هزار کیلومتر، بر اهمیت انجام عملیات گسترده تعمیرات و تقویت شبکه تاکید کرد و گفت: در این عملیات که همزمان با تداوم طرح‌های مدیریت مصرف در حال انجام است، یک هزار نفر از پرسنل فنی و عملیاتی، تمامی نقاط آسیب‌پذیر شبکه را شناسایی و تقویت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تصریح کرد: بازبینی و تعویض حدود ۵۰ هزار ترانسفورماتور از دیگر اقدامات ضروری است تا پایداری شبکه برای تابستان ۱۴۰۴ تضمین شود.

خدری با اشاره به تابستان سخت امسال که با افزایش بی‌سابقه دما و استمرار مصرف برق همراه بود گفت: چندین بار رکورد مصرف برق در خوزستان شکسته شد و این نشان‌دهنده اهمیت سرمایه‌گذاری در تقویت شبکه و اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ضمن قدردانی از همکاری مشترکان استان در اجرای طرح‌های مدیریت مصرف اظهار کرد: شهروندان در خصوص مدیریت مصرف برق با این شرکت مشارکت داشته باشند تا روزهای باقی مانده تابستان شبکه برق پایداری داشته باشیم.

بر اساس این گزارش شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای بیش از یک میلیون و ۱۱۲ هزار مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار