امام جمعه اهواز:

توجه به مردم مظلوم فلسطین ضروری است

امام جمعه اهواز توجه به مردم مظلوم فلسطین را ضروری برشمرد و گفت: همیشه باید در صحنه باشیم و از این مردم مظلوم حمایت کنیم؛ نیروهای مقاومت در منطقه ضربات خود را محکم می‌زنند، نقش ما این است که در هر حد توان هر جا می‌توانیم حمایت کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵ 13 September 2024

تابناک خوزستان: حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، امروز جمعه ۲۳ شهریور در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: امروز سرآغاز امامت و ولایت حضرت ولی‌عصر(عج) است. غیبت امام به معنی حاضر نبودن ایشان نیست. فرجی که انتظار آن را می‌کشیم به معنی ظهور است، نه حضور. حضرت در لحظه به لحظه زندگی ما حضور دارند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به گفته برخی بزرگان ما زمانی می‌توانیم به خدمت ایشان برسیم که ظهور و غیبت حضرت برای ما یکسان باشد. منتظران واقعی یقین دارند در ساحت اندیشه، گفتار، کردار و رفتار در منظر و مرآی امام مهدی(عج)‌ قرار دارند. توجه به نظارت حضرت در زندگی ما مهم و اصلی‌ترین راهکار خودسازی و تزکیه نفس است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان درباره نشانه‌های احساس حضور امام در زندگی افراد گفت: سبقت در انجام واجبات، موفقیت در ترک محرمات و مراقبت، خدمت‌ به نیازمندان، تحمل مشکلات و سختی‌های زندگی نشانه‌هایی احساس حضور امام است.

امام جمعه اهواز در خطبه دوم نماز با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران ایران اسلامی و استان گفت: فرزند خوزستان پرچم اهل بیت را در مسابقات بالا می‌برد اما به مذاق آنها خوش نمی‌آید. فرزند خوزستان مدال افتخار اهل بیت (ع) را دریافت کرد. باید تبریک عرض کنیم. به سایر ورزشکاران هم تبریک می‌گوییم.

وی در ادامه درباره مسئله حجاب گفت: اینکه نظام اسلامی از حجاب حمایت می‌کند برای این است که تجربه تلخ صد سال گذشته غرب را دارد می‌بیند. حجاب زاییده فطرت انسان است، دین تنها بر آن تاکید می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: سود و استمرار نظام سلطه به این است که زن بدون حجاب باشد. می‌خواهند مردم را به فساد بکشانند تا بتوانند حکومت کنند.

موسوی‌فرد تأکید کرد: از کودکی سعی کنید فرزندان خود را با محبت دین بزرگ کنید. ظرفیت مساجد در تحکیم بنیان خانواده مهم است. در صدر اسلام، مهم‌ترین مراکز تجمع، عبادت، آموزش، تصمیم گیری در مسائل مهم، مساجد بودند.

وی درباره جذب خانواده‌ها به مساجد خطاب به ائمه جماعات مساجد گفت: هر یک از شما صد نفر از اعضای محله خود را برای شیوه مواجهه با منکرات آموزش دهید. مقصود تنها حجاب نیست، اگر نانویی، نان بی کیفیت به مردم می‌دهد، به اتفاق این مساله را مطرح کنید.

وی تصریح کرد: اینجا این گله را هم مطرح کنم کیفیت نان در استان خوزستان زیر صفر است، وزن کم و کیفیت پایین دارد، اگر می‌خواهید گران کنید نظارت را قوی کنید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان اظهار کرد: هفتم مهرماه قرار است نزدیک ۱۰۰ پیکر از شهدای دفاع مقدس از مرز شلمچه به کشور بازگردند. خواهشم این است که به استقبال شهدا بروید.

برچسب ها: نماز جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار