معاون استاندار خوزستان:

فعالیت‌های ‌سلبی‌ در دانشگاه‌ها و مدارس باید محدود باشد

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: در دانشگاه‌ها و مدارس فعالیت‌های سلبی باید خیلی محدود و بنا به ضرورت انجام شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳ 17 September 2024

تابناک خوزستان: عبدالله افرازه شهاوند در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی که امروز (۲۷ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بحث مداخله‌گری در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی و دانشجویی یکی از مهم‌ترین موضوعات و دغدغه همه ما است.

وی افزود: در چند سال اخیر از سوی سازمان امور اجتماعی کشور و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داده شده است؛ گرچه کار پیچیده است و ورود به یک آسیب اجتماعی بسیار سخت‌تر از حل یک مشکل عمرانی و اقتصادی است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: کار در حوزه آسیب‌های اجتماعی سنگین است و نیازمند دقت و طراحی است اما این کار ضروری است و باید با برنامه و طراحی درست و دقیق در این زمینه کار شود.

افرازه شهاوند عنوان کرد: ضروری است ادارات و سازمان‌ها اهتمام جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی داشته باشند و بر روند هزینه‌کرد اعتبارات نظارت شود تا کار دقیق و منسجمی انجام شود.

تاکید بر شناسایی آسیب‌های اجتماعی در مدارس و دانشگاه‌ها

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم اجرای طرح‌ها در حوزه مداخله‌گری در آسیب‌های اجتماعی افزود: آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید شناسایی شوند و در این خصوص اولویت‌بندی آسیب‌ها برای مداخله‌گری درست بسیار مهم است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم فعالیت مراکز مشاوره در هر شهرستان بیان کرد: مراکز مشاوره آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید همکاری خوبی داشته باشند.

افرازه شهاوند با بیان اینکه اقدامات در حوزه فرهنگی باید متناسب با شرایط انجام شود، گفت: در سالیان گذشته حوادثی در حوزه سلامت داشتیم و باید توجه شود که مدیران و معلمان بدون حساسیت و با ظرافت توجیه شوند. باید سناریو وجود داشته باشد و سردرگم نباشیم تا شرایط مدیریت شود و بدانیم اگر چنین اتفاقی افتاد باید چه کار کنیم؟ نه اینکه اینکه دوباره ۲۰۰، ۳۰۰ دانش‌آموز بیرون بریزند و معلم قبل از دانش‌آموزان فرار کند.

لزوم استفاده از ظرفیت دانشجومعلمان برای جبران کمبود معلم در خوزستان

وی  تصریح کرد: در خصوص کمبود معلم باید جلسه‌ای با حضور آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم تا هماهنگی‌ها انجام و از ظرفیت ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از دانشجومعلمان استفاده شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: اداره کل نوسازی مدارس خوزستان چند پروژه دارد که بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و می‌توان در مدت ۲۰ روز این پروژه‌ها را به بهره‌برداری رساند بنابراین باید تلاش شود تا در هفته اول مهرماه این پروژه‌ها تکمیل شوند و مورد استفاده قرار بگیرند.

افرازه شهاوند عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان خوزستان یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ دانشجو را به استان‌های دیگر می‌فرستد که این مساله به این دلیل است که دانشجو جذب شده اما جایی برای اسکان و برگزاری کلاس‌های آموزشی ندارد. البته اداره‌کل نوسازی در حال ساخت ساختمان‌های خوبی است که به تزریق اعتبار نیاز دارند. باید تاکید شود اعتبارات مصوب از محل مسئولیت‌های اجتماعی به این سمت برود.

وی افزود: در خصوص صدور مجوزهای جدید برای ساخت مدارس باید آموزش و پرورش به همه موارد از جمله تراکم مدارس و مجاورت با نقاطی که ممکن است مسائلی داشته باشند توجه کند.

عمده کار در دانشگاه‌ها باید ایجابی و نرم باشد

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه در حوزه دانشجویی برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده است و باید در اجرا به این برنامه‌ها دقت شود حتی اگر نیمی از طرح‌ها با کیفیت اجرایی شوند، عنوان کرد: در دانشگاه‌ها و مدارس، فعالیت‌های سلبی باید خیلی محدود و بنا به ضرورت انجام شود. مسائلی مانند حجاب و عفاف را نمی‌توان با فعالیت‌های سلبی اصلاح کرد مگر اینکه کسی سازماندهی‌شده و هدفمند از سوی جریان معاندی بخواهد در حوزه دانشجویی و دانش‌آموزی بی‌حجابی را ترویج کند که حسابش جدا است و اقدامات ایجابی و برخورد در این مورد نیاز است.

افرازه شهاوند با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: در مورد عامه دانشجویان و دانش‌آموزان باید فعالیت سلبی به صورت موردی و با حساسیت و بنا به ضرورت انجام شود. عمده کار باید ایجابی و نرم باشد تا جواب بدهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار