وزارت جهاد کشاورزی سطح الگوی کشت خوزستان را به ۷۵۰ هزار هکتار اصلاح کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از پیگیری اطلاح سطح الگوی کشت استان خوزستان از ۵۵۰ هزار هکتار به ۷۵۰ هزار هکتار خبر داد و گفت: این پیگیری در وزارت جهادکشاورزی با جدیت در حال انجام است که در صورت اصلاح الگوی کشت استان کمبود کود و سوخت یارانه ای برای کشاورزان خوزستان رفع می شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸ 17 September 2024

تابناک خوزستان: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سادات ابراهیمی با اشاره به دیدار انجام شده با وزیر جهادکشاورزی به منظور پیگیری مطالبات حوزه کشاورزی استان خوزستان اظهارکرد: کود و سوخت یارانه‌ای بخش کشاورزی بر اساس میزان الگوی کشت تعیین شده هر استان اختصاص می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه خوزستان قطب کشاورزی کشور است افزود: سالانه ۱۷ میلیون تن محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود که مطابق با ظرفیت‌های موجود نیز باید به زیرساخت‌ها و همچنین نیازهای حفظ و پایداری این میزان محصول تولیدی توجه شد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند با اشاره به تولید ۱۳۸ نوع محصول زراعی و باغی در استان خوزستان گفت: اختصاص سوخت و کود شیمیایی به کشاورزان بر اساس میزان الگوی کشت پاسخگو نیست و این الگو باید از ۵۵۰ هزار هکتار به ۷۵۰ هزار هکتار اصلاح شود.

سید محمد سادات ابراهیمی همچنین با اشاره به اهمیت کشاورزی در شهرستان‌های شوشتر و گتوند تصریح کرد: پیگیری برای تامین اعتبار طرح‌های آبیاری و زهکشی شهرستان‌های شوشتر و گتوند انجام شد و مقرر شد با توجه به ظرفیت کشاورزی این شهرستان‌ها ‌طرح‌های نیمه کاره در اولویت و در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی همچنین به پیگیری پرداخت مطالبات باقی مانده گندم کاران از وزیر جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: بخشی از گندم کاران هنوز مطالبات خود از دولت را دریافت نکرده اند در صورتی که تاکنون ۱۱میلیون و ۹۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۲۱۰ همت خرید تضمینی شده است.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: برابر با اعلام وزارت جهادکشاورزی تاکنون ۱۶۱ همت از مطالبات کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، واریز شده است.

براساس این گزارش، دبیر ستاد هماهنگی امنیت غذایی کشور اخیرا اعلام کرد؛ مطالبات گندمکاران نیز تا پایان شهریور پرداخت می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار