اشتغال ۱۰۷ هزار نفر در بیش از پنج هزار تعاونی فعال خوزستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به فعالیت پنج هزار و ۴۶۵ تعاونی فعال در استان گفت: اشتغال ایجاد شده از فعالیت این تعاونی‌ها حدود ۱۰۷ هزار فرصت شغلی است.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶ 15 September 2024

تابناک خوزستان: مجتبی ظفری پور بیان کرد: براساس آمارهای موجود، تعداد تعاونی‌های ثبت‌شده فعال در ایران به بیش از ۱۰۰هزار مورد می‌رسد که در بخش‌های مختلفی از جمله کشاورزی، صنعت، خدمات و مسکن فعالیت دارند.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری که به لحاظ قانونی برای توسعه و تقویت بخش تعاون و ارتقای جایگاه آن در قوانین بالادستی کشور پیش‌بینی شده، آنطور که باید چشم‌انداز رونق بخش تعاون متناسب با ظرفیت‌های کیفی این بخش پیش نرفته و هدف‌گذاری سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در برنامه پنجم توسعه محقق نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در خوزستان یک هزار و ۵۷۶ تعاونی در بخش کشاورزی، یک هزار و ۲۲۵ تعاونی در بخش صنعت، ۹۱۷ تعاونی در حوزه مسکن و ۹۰۷ تعاونی در بخش خدمات فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از فعالیت‌های بخش صیادی استان در قالب شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود بیان کرد: همچنین بیش از ۷۵ درصد از پرورش ماهیان و میگو در استان توسط شرکت تعاونی‌ها تولید شده و بیش از ۸۰ درصد شهرک‌های شیلاتی استان در قالب شرکت تعاونی هستند.

ظفری پور گفت: ۸۷ درصد لنجداران استان خوزستان در قالب شرکت تعاونی فعالیت می‌کنند همچنین حدود ۷۰ درصد حمل و نقل درون و برون شهری استان توسط شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۳ درصد طرح‌های مسکن استان توسط شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود افزود: در استان خوزستان بیش از ۹۰۰ تعاونی و اتحادیه مسکن فعال با ۲۱ هزار و ۹۸۵ عضو وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به فعالیت ۹ شهرک کشاورزی در گرایش شیلات اشاره کرد و گفت: مجتمع شیلاتی فاز ۲ آزادگان با ۲۱۸ تعاونی و یک هزار و ۵۰۰ عضو بزرگترین مجتمع شیلاتی در استان به شمار می‌رود که بیش از ۷۰ تعاونی آن در حال پرورش ماهی و مابقی تعاونی‌ها در حال تکمیل حوضچه‌های پرورش ماهی هستند.

وی به فعالیت ۲ مجتمع فعال پرورش میگو در استان اشاره کرد و افزود: در شهرستان هندیجان، ۱۰ شرکت تعاونی و در شهرک میگو چوئبده آبادان نیز ۴۶ شرکت تعاونی در حال پرورش میگو هستند که با توجه به فصل گرما برداشت میگو از اواسط مهرماه آغاز می‌شود.

ظفری‌پور گفت: از مهرماه سال گذشته تا پایان مرداد امسال به تعداد ۱۱۳ شرکت تعاونی با اشتغال‌زایی ۷۶۹ نفر نیز مبلغ چهار هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

بر اساس این گزارش میزان تعهد استان خوزستان در سال جاری، ایجاد ۶۹ هزار فرصت شغلی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار