ایستاده در آتش و خون/یاداشت اختصاصی هماخوزستان/میثم حلالی نصب

کد خبر: ۱۱۸۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲ 13 September 2024
تابناک خوزستان: در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم هفته‌ای برای پاسداشت دلیر مردان عرصه نبرد، جهاد و مقاومت آنان که خالصانه و بدون ترس و واهمه جان شیرین خود را کف دست گرفته و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند، آن روزها که جان آدمی بسیار با ارزش تر از همیشه بود ایرانیان، برای حفظ آب و خاک و دفاع از ناموس وطن به صحنه آمدند، محرکه ای سخت بدون داشتن امکانات و سلاح با دشمنی مسلح و آماده.
 
 بازسازی وقایعی که در جنوب و جنوب غرب طی دوران جنگ تحمیلی رخ داد از سوی کارگردانان و مستندسازان حوزه دفاع مقدس منجر شده که امروزه ارزش و اعتبار بیشتری برای مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس که در خط اول مبارزه بودند قائل شویم. جبهه‌های نبرد حق علیه باطل صحنه دفاع مقابل دشمن بعثی بود که قصد تصاحب جنوب ایران را داشت.
 
عشق و ایمان قلبی به خداوند باعث اتحاد و یکپارچگی ایرانیان شد از همه قومیت ها، مذاهب و شهر های مختلف کشور پیر و جوان ، راهی جبهه ها شدند تا در صف اول دفاع ایستاده در آتش و خون باشند.
 
سرخی خون شهدا آب حیاتی بر پیکره ایران اسلامی شد و جنگی که هشت سال به طول انجامید نتوانست یک وجب از خاک ایران را از آن جدا کند، هیمنه دشمن شکست، خرمشهر آزاد شد، حصار دفاع از خوزستان نشکست، پاوه مقاومت کرد، دزفول موشک ها را با قلب خود پذیرا شد. مجنون سکوی پرواز کبوتران سبک بال شد.
 
قصه وطن ، قصه پر غصه ای ایست که با خون و جان حفظ شد، قاب عکس ها گوشه بیشتر خانه ها گواه می دهد چه جوانانی که چشم و چراغ خانه‌هایشان بودند راهی مناطق عملیاتی شده و دیگر به خانه بازنگشتند یا پیکرشان پس از ماه‌ها و سال‌ها باغوش مادرانشان بازگشت برای نسل امروزی باید، علم هدی، صیاد شیرازی ، باکری و هزاران جوان پر پر شده الگویی از ایمان به خدا تقوا و پایمردی و مقاومت باشد.
 
با پایان یافتن جنگ دشمن سلاح خود را زمین نگذاشت، بلکه نوع آن را تغییر داده است، جنگ نرم شکل گرفت؛ اکنون فضای مجازی و دنیای اینترنتی، گسترش ارتباطات شکل گرفت باید اسطوره‌های دلیر و قهرمان های ایران زمین را بیشتر معرفی کنیم. دوران دفاع مقدس به پایان آمد اما هجمه های فرهنگی تیشه‌ دشمنان به ریشه هویت عزت و اعتبار و فرهنگ این مرز و بوم است باید تلاش شود تا نقشه های آن ها نقشه بر آب شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار