عضو شورای شهر تبریز:‌ مردم نقش اساسی در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد دارند

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مردم نقش اساسی در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد دارند و بیش‌تر طرح‌هایی که با شکست مواجه شده است علت آن این بوده که نقش مردم نادیده گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱ 18 August 2024

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی به نقل از آناج، فریدون بابائی اقدم با اشاره به موضوع جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از سطح شهر، اظهار کرد: بحث جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از ایام گذشته در دستور کار شهرداری‌ها قرار داشت ولی بعدها نوع برخورد با این حیوانات مورد اعتراض قرار گرفت چرا که از روش‌های بی‌رحمانه و غیر انسانی در جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب استفاده می‌شد و موجب ناراحتی بعضی از حامیان حیوانات می‌شد.

وی ادامه داد: باید یک نشستی با حضور مخالفان و موافقان جمع‌آوری سگ‌های بلا صاحب تشکیل شده و تصمیم نهایی با حضور سازمان‌های مربوطه گرفته شود و در نهایت که جمع‌آوری وظیفه اصلی شهرداری است و باید یک احترامی درباره حقوق حیوانات قائل شده و همچنین فراتر از آن ملاحظات انسانی را باید در نظر بگیریم تا اتفاقات ناگواری که بعضا در شهر اتفاق می‌افتد را شاهد نباشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در نهایت طبق آخرین توافقی که با دانشگاه علوم پزشکی شده است با تامین مواد بیهوشی  این روش به‌نظر چاره‌ساز می‌تواند باشد.

وی با اشاره به این‌که یک بخش از عمده این موضوع مردم هستند گفت: بیش‌تر طرح‌هایی که با شکست مواجه شده است علت آن این بوده که نقش مردم نادیده گرفته شده است و مردم نباید در محیط‌های مسکونی به این حیوانات غذا بدهند که رعایت آن موجب پراکنده شدن سگ‌های بلاصاحب می‌شود.

بابایی اقدم با اشاره به این‌که استاندارد‌های لازم، در کلینیک و مرکز نگه‌داری سگ‌های ولگرد وجود ندارد و متولی مشخصی تا‌ به حال وجود نداشته گفت: یک سری ملاحظاتی وجود دارد که باید به آن پرداخت شود تا کارها به سرانجام برسد و با نبود متولی مشخص کارهای مجموعه با تاخیر مواجه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار