۶۱ درصد از مردم شبکه استانی را تماشا می‌کنند

مدیر کل صداوسیما استان آذربایجان‌شرقی گفت:۶۱ درصد از عموم مردم شبکه استانی سهند را تماشا می‌کنند که این آمار تنها ۲ درصد از آمار کشوری پایین‌تر است.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱ 12 August 2024

به گزارش‌ تابناک آذربایجان شرقی، اکبر رضایی در نشست خبری مدیرکل صداوسیما آذربایجان‌شرقی با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: جبهه رسانه‌ای استکبار شکاف برداشته و نمی‌تواند بر روی حقایق پرده بکشد و طرف ناحق تاریخ ترس از انتشار خبرهایی که جلوه استکبار و استعمار را نشان می‌دهد دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز می‌توان در فلسطین مشاهده کرد که خبرنگارانی که با کلام و گزارش خود در دنیا تحولاتی را انجام می‌دهند رژیم صهیونسیتی آن‌هارا نشانه گرفته و به شهادت می‌رساند.

مدیر کل صدا و سیما استان آذربایجان‌شرقی افزود: فعالیت رسانه ملی طبیعتاً نسبت به گذشته متفاوت است.

وی در خصوص فعالیت‌های رسانه‌ای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان انتخابات نمایندگان مجلس با اجرای ۹۸ میزگرد در بین استان‌ها مقام اول را  در این حوزه به خود اختصاص دادیم.

رضایی افزود: در آینده نزدیک هر دو ماه یکبار یک گزارش از مسائل منطقه‌ای شهرستان‌ها تولید شده و خبرنگاران درباره مشکلات شهرستان خود مطالبی را ارائه می‌دهند.

مدیرکل صداوسیما مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: ۶۱درصد از عموم مردم شبکه استانی سهند را تماشا می‌کنند که این آمار تنها ۲ درصد از آمار کشوری پایین‌تر است.

وی در ادامه با بیان این‌که گزارش‌های ویژه‌ای که مدنظر صداوسیما است گزارش‌های سند محور است گفت: به طور متوسط در طول یک سالی بیش از ۷۲۰ گزارش خبری و تولیدی داشته‌ایم و هر ماه بیش از ۶۰ گزارش خبری تولید شده است.

رضایی با بیان این‌که برنامه کودک و تولید و پخش محتوا برای کودکان از اهمیت بیش‌تری برخوردار است گفت: در تلاش برای تقویت برنامه کودک هستیم تا از برنامه «ناز بالالار» بیشتر بهره ببریم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص تولید برنامه‌های طنز افزود: نیازمند قلم توانمند و قوی برای تولید برنامه طنز هستیم تا برنامه‌های مختلف طنز، تولید شده و در این راستا نیازمند مدرسه‌هایی هستیم که در تربیت طنزنویسان تلاش کرده که نیازمند پایه کار بودن آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد است.

مدیر کل صداوسیما استان آذربایجان‌شرقی در خصوص پوشش تشییع پیکر شهدای خدمت در شهرستان تبریز افزود: تمامی تولیدات و پوشش‌های مربوط به مراسمات و تشییع پیکرها با اتکا بر نیروها و تجهیزات خود سازمان بوده است.

وی گفت: بودجه صداوسیما مرکز آذربایجان‌شرقی در طول یک سال نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان است.

رضایی در خصوص قائم مقام صداوسیما که اخیرا حاشیه‌هایی را به دنبال داشت گفت: ایشان یکی از پاک دست‌ترین اعضای صداوسیمای استان هستند و چون به سن بازنشستگی رسیده بودند کار ایشان در صداوسیما تمام شده و آرزوی توفیق روزافزون برای ایشان هستیم.

وی در خصوص بحث اعلام سرقت و آدم‌ربایی گفت: آمار سرقت و آدم‌ربایی همان آمار موجود قبلی بوده ولی بخاطر اینکه اعلام زیاد شده است مخاطبان احساس ناامنی می‌کنند و رسانه‌ها نقش در این دارند که یک حسی را تضعیف و نیرومند کنند.

مدیر کل صدا وسیما استان خاطر نشان کرد: در بحث موسیقی یکی از نیروهایی هستم که از مشتریان قدرت پیدا کردن موسیقی آذربایجانی هستم و تا به حال ۲۰ قطعه فاخر در این حوزه تولید شده است و تمامی تلاش ما این است که موسیقی آذری تولید شود و همچنین با مرکز تهران صحبت‌هایی شده است تا تولید موسیقی آذری را به ۱۰۰ قطعه افزایش دهیم که در طول زمان امکان‌پذیر است.

وی در پایان گفت: در حوزه گردشگری ضعف‌هایی داریم که همکاران در تلاش برای تولید محتوا در این راستا هستند و در این رابطه صحبت‌هایی با اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی شده است که تا به حال نتیجه‌ای از آن به دست نیامده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار