آزادی ۱۵۰۰ زندانی به همت خانواده‌های متوفیان در استان

رییس ستاد دیه آذربایجان شرق: خانواده های متوفیان این استان در چهار سال گذشته تعداد یکهزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را از زندان ها آزاد کردند.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱ 18 August 2024

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، رسول تقی پور کمک مالی خانواده های متوفیان به ستاد دیه آذربایجان شرقی را یکی از ابتکارات مهم مردم نوع دوست و نیکوکار استان در راستای سالم سازی جامعه و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد بیان نموده و اضافه کرد: این طرح از حدود چهار سال قبل و با حمایت های آیت الله شهید آل هاشم در استان پایه ریزی شد و آثار و برکات آن بسیار وسیع و چشم گیر بوده است.

وی آذربایجان شرقی را الهام بخش کمک های مردمی در امور خیر در کشور دانست و با اشاره به اینکه تاکنون در هیچ یک از استان های کشور این طرح اجرایی نشده است، گفت: با حمایت ستاد مرکزی دیه، امیدواریم این طرح خداپسندانه در تمام استان ها اجرایی شود.

تقی پور افزود: البته در ماه های اخیر در استان های اردبیل و آذربایجان غربی نیز طرح مساعدت خانواده های متوفیان به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اجرایی شده است.

به گفته وی در چهار سال اخیر تعداد چهار هزار و ۹۳۸ خانواده متوفی در آذربایجان شرقی هزینه های مربوط به مراسم تدفین و ترحیم را به ستاد دیه استان اهدا کردند.

رییس ستاد دیه آذربایجان شرقی از کمک های مردم خیر برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قدردانی کرد و گفت: علاوه بر مردم داخل استان تعداد ۲۹ نفر از آذربایجانی های مقیم خارج از کشور نیز با این ستاد به طور مستمر همکاری دارند.

تقی پور تعداد زندانیان آزاد شده آذربایجان شرقی در سال گذشته را ۷۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۸ نفر را بانوان تشکیل می دادند که بنا دلایلی و اغلب به خاطر اغفال از سوی همسران خود روانه زندان شده بودند.

وی میانگین پرداختی ستاد دیه برای آزادی هر یک از زندانیان یاد شده را ۵۵۲ میلیون ریال اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار