افزایش ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۶۰۰ نفر در خوابگاه‌های روزانه این دانشگاه در سطح شهر زنجان اسکان دارند که شامل ۷ خوابگاه پسرانه و ۴ خوابگاه دخترانه است.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹ 26 August 2024
به گزارش «تابناک زنجان» به نقل از ایسنا، محمود میانداری اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده ظرفیت ۲۸۰ نفره خوابگاه پسرانه تحت عنوان خوابگاه شهید سلیمانی به سیستم اقامتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان اضافه شد. البته با اضافه کردن ظرفیت خوابگاه‌های دولتی دخترانه در سطح شهر، ظرفیت در این بخش حدود ۷۲ نفر افزایش داشته است.
 
وی با اشاره به روند ارائه خوابگاه به دانشجویان متقاضی، بیان کرد: در گذشته دانشجویان جدیدالورود ابتدا می‌بایست دو ترم در خوابگاه‌های خودگردان اقامت داشتند و پس از دو ترم می‌توانستند در خوابگاه‌های دولتی اقامت داشته باشند، اما با کار‌های انجام شده این دانشجویان در همان ابتدای ورود به دانشگاه می‌توانند در خوابگاه‌های دولتی اقامت داشته باشند.
 
میانداری از افتتاح خوابگاه‌های متاهلی این دانشگاه نیز خبر داد و گفت: ۱۴ نفر درخواست‌کننده برای این خوابگاه‌ها وجود دارد که به همین دلیل به دنبال افزایش ظرفیت هستیم.
 
مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: این سیاست‌ها شامل ساخت مجتمع خوابگاهی در داخل پردیس دانشگاه با رعایت استاندارد‌های روز است.
 
وی یادآور شد: برای ساخت این مجتمع تعدادی از ملک‌هایی که تحت عنوان خوابگاه در داخل شهر هستند مولدسازی شده و شخص ملزم می‌شود در داخل پردیس دانشگاه مجتمع خوابگاهی را احداث کند. این مجتمع دارای خوابگاه ۲۰۰۰ تخت‌خوابی بوده که شامل دانشجویان شهریه‌پرداز، متاهل و مجرد است.
 
میانداری به هزینه اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی نیز اشاره کرد و یادآور شد: هزینه خوابگاه‌های خودگردان داخل شهر ۱۲ الی ۱۸ میلیون تومان برای هر نیمسال تحصیلی است. سایر خوابگاه‌های خودگردان نیز دارای هزینه ۸/۵ الی ۱۰ میلیون تومان برای هر نیم‌سال است.
 
او خاطرنشان کرد: هزینه خوابگاه صوفی که جزو خوابگاه‌های ویژه است و دارای اتاق‌های تک نفره بوده شامل ۲۵ میلیون تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار