آغاز برنامه‌ریزی طراحی پلازا و مجتمع ایستگاهی میدان امام حسین (ع)

سرپرست شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران و حومه از آغاز برنامه‌ریزی برای طراحی پلازا و مجتمع ایستگاهی میدان امام حسین (ع) خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳ 26 August 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران و حومه، نشست هم‌اندیشی طراحی پلازا و مجتمع ایستگاهی میدان امام حسین(ع) با حضور میثم نوروزیان سرپرست این شرکت، آبادیان شهردار منطقه ۷، معاونین اداره کل معماری و ساختمان و نمایندگان شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در محل این برگزار شد.

میثم نوروزیان سرپرست شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران و حومه در آغاز این نشست گفت: برنامه‌ریزی برای طراحی پلازا و مجتمع ایستگاهی میدان امام حسین (ع) آغاز شده است.وی افزود: با توجه به قرارگیری ایستگاه مترو امام حسین(ع) در مجاورت میدان امام حسین (ع) به‌عنوان یک پلازای شهری مهم در محور خیابان انقلاب طراحی مناسب این فضای شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران و حومه ادامه داد: بهتر است طراحی پیرامون این ایستگاه به مسابقه گذاشته شود؛ چراکه مسابقه معماری علاوه براینکه راهی برای دستیابی به بهترین طرح برای یک بنا ست، نیل به معماری و شهرسازی کارآمد و بهینه و متناسب با فرهنگ، اقلیم، محیط زیست و همچنین بهره‌وری بیشتر در بناها و مجتمع‌های زیستی را افزایش می‌دهد.

در ادامه این نشست، آبادیان، شهردار منطقه ۷ افزود: با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و فرهنگی محدوده بازآفرینی ورودی ایستگاه میدان امام حسین (ع) با خلق یک عنصر هویتی و معمارانه می‌توان تغییرات کالبدی مناسبی را ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: باتوجه به بافت نامناسب محله نظام آباد، این فضا می‌تواند در قالب یک پروژه شاخص طراحی شود. همچنین با اجرایی شدن این طرح حذف پل عابر ساماندهی ایستگاه BRT و اتصال در دو طرف خیابان از طریق بعد زیرسطحی به رفع معارضین بصری در بدنه خیابان کمک خواهد کرد. همچنین در نظر گرفتن مجاورت با مسجد یکی از موضوعاتی‌ست که در این طراحی باید در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار