آغاز به کاردادگاه‌های صلح در آذربایجان غربی

جلسه کمیته هماهنگی اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و راه اندازی دادگاه‌های صلح در حوزه‌های قضائی بخش و شهرستان‌های فاقد دادسرا در آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ 31 July 2024

به گزارش  تابناک آذربایجان غربی،  نوزدهمین جلسه شورای معاونین باحضور مسئولان استانی و حضور ویدئو کنفرانسی روسای حوزه‌های قضایی بخش و شهرستان‌های فاقد دادسرا در استان در سالن جلسات معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری آذربایجان غربی برگزار شد.
 در این جلسه موضوعاتی، چون نحوه اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و راه اندازی دادگاه‌های صلح در بخش‌ها و حوزه‌های قضایی استان که به صورت سه مرحله‌ای در حوزه‌های قضایی بخش در استان اجرایی خواهد شد بررسی شد.
همچنین مشوق‌های قانونی در نظر گرفته شده برای قضات دادگاه‌های صلح، نحوه فعالیت شعب شورای حل اختلاف و استقرار تعدادی از نیرو‌های شورای حل اختلاف در معیت محاکم صلح بعد از اجرای این قانون با رویکرد صرفا سازشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده که در شورای معاونین هم مورد تاکید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی هم بود آغاز به کار دادگاه‌های صلح از ابتدای هفته پیش رو هست.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار