درآمد ۱۰۸ میلیارد تومانی موقوفات و بقاع متبرکه آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: درآمد موقوفات و بقاع متبرکه استان در سال گذشته با رشد صد درصدی به ۱۰۸ میلیارد تومان رسید.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸ 03 August 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به این که مجموع درآمد‌های موقوفات و بقاع متبرکه استان در سال گذشته ۱۰۸ میلیارد تومان بود گفت: این در حالی است که در سال ۱۴۰۱، این میزان درامد ۵۲ میلیارد تومان بود که رشد صد در صدی را نشان می‌دهد.
حجت الاسلام جوانبخت با بیان این که بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ موقوفه و ۴۷ هزار رقبه در استان وجود دارد افزود: در پنج ماهه نخست امسال تا امروز ۴۰ میلیارد تومان درامد موقوفات و بقاع متبرکه استان بوده که نسبت به سال گذشته ۷ میلیارد تومان افزایش داشته است. 
وی ادامه داد: در پنج ماهه نخست امسال بیش از ۱۲میلیارد تومان نیز اجرای نیت شده که بیشترین اجرای نیت با ۵ میلیارد تومان در زمینه مساجد بود و نیات مذهبی نیز با مبلغ بیش از ۴ میلیارد تومان اجرای نیات شده است. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به این که در پنج ماهه نخست امسال بیش از ۸۱۴ بسته معیشتی نیز به ارزش۶۴۷ میلیون تومان تهیه و توزیع شده است خاطرنشان کرد: موکب واقفان خیر اندیش برای سومین سال پیاپی در مرز تمرچین راه اندازی خواهد شد و از ۲۳ مرداد ماه تا ۷ شهریورماه مستقر هستند که ۵۰ هزار پرس غذای گرم توزیع می‌شود. 
حجت الاسلام جوانبخت ادامه داد: برای تعمیر و بازسازی مساجد و مصلی‌های استان بیش از ۱۸ میلیارد تومان از نیات واقفان در سال گذشته هزینه شده است. 
وی با بیان این که در زمینه تثبیت مالکیت موقوفات در چهار ماهه اول امسال ۱ هزار و ۱۲۹ رقبه سند مالکیت تک برگی داده شده است گفت: اوقاف و امور خیریه استان امادگی دارد ۱۵۳هزار متر مربع برای نهضت ملی مسکن جهت مسکن سازی نیازمندان معرفی کند. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی همچنین در خصوص چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از ۹ لغایت ۱۳ مردادماه برگزار شد گفت: ۶۵۰ متسابق در مرحله شهرستانی و ۱۵۰ متسابق در مرحله استانی به رقابت پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار