برای نخستین بار بیش از ۳۶ هزار تن علوفه خشک از دیم زار‌های آذربایجان غربی تولید شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نخستین بار یازده هزار و ۸۳۲ هکتار از دیم زار‌های استان به کشت علوفه‌های دیم اختصاص یافت و بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ تن علوفه خشک از این اراضی برداشت شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵ 01 August 2024

 به گزارش تابناک آذربایجان  غربی،  مهدیه فلاح افزود: این علوفه‌ها شامل خلر، ماشک، اسپرس، گاودانه، یونجه دیم یکساله و یا کشت مخلوط غلات با لگوم‌ها بوده و بیشترین میزان تولید مربوط به مزارع دیم شهرستان‌های چالدران، باروق، خوی و شاهین دژ است.

فلاح افزود: بهترین راه برای جبران کسری علوفه و اقتصادی شدن دیم زارها، تبدیل دیم زار‌های کم بازده جهت تولید علوفه دام است. 

وی ادامه داد: کشت نباتات علوفه‌ای دیم در تناوب با گندم و جو به جای آیش به کشاورزان و بهره برداران توصیه می‌شود که می‌تواند در افزایش عملکرد محصول آتی و حاصلخیزی خاک بسیار تاثیرگذار باشد و همچنین کمکی برای تولید علوفه دامداران محسوب شود.

فلاح ادامه داد: بایستی اقدامات ترویجی و آموزشی برای بهره برداران جهت آشنایی با این محصولات و مزایای آنها توسط مروجان و کارشناسان انجام گیرد. 

وی درخصوص زمان کشت این محصولات گفت: علوفه‌های دیم را می‌توان به صورت بهاره، پاییزه و کشت انتظاری در مناطق مختلف استان کشت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار