خدمات رایگان اتوبوسرانی تهران به جاماندگان اربعین اعلام شد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در تشریح تمهیدات اتوبوسرانی برای راهپیمایی جاماندگان اربعین گفت: مسیرهای خدمات‌رسانی و دپوی اتوبوسرانی در۱۱ نقطه پایتخت تعیین شده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹ 19 August 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از ایرنا، مهدی علیزاده روز دوشنبه در این باره افزود: برای پوشش مراسم پیاده‌روی در چهارم شهریور تمهیدات خاصی پیش‌بینی شده است و حداکثر تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمت به زوار حضرت امام حسین در راهپیمایی بزرگ جاماندگان خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: برای رفاه حال شرکت‌ کنندگان در این مراسم خدمات رسانی به صورت رایگان به عزاداران راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی(ع) ارائه می‌شود.

علیزاده در ادامه ۱۱ نقطه پیش بینی شده را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- خیابان فدائیان اسلام تقاطع فرزانه

۲- خیابان فدائیان اسلام تقاطع پروین اعتصامی

۳- خیابان فدائیان اسلام- شهید غیبی

۴- خیابان فدائیان اسلام – بلوار شهید کریمی شرق

۵- خیابان فدائیان اسلام – بلوار شهید کریمی غرب

۶- جاده ورامین حد فاصل میدان معلم تا سه راه ورامین

۷- میدان شهرری- جنوب به شمال تا سه راه ورامین

۸- زمین خاکی روبروی فرمانداری

۹- خیابان آستانه – پارکینگ تره بار

۱۰- میدان هادی ساعی و خیابان دکتر کریمیان

۱۱- خیابان سلمان فارسی تا میدان امام هادی(ع)

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: بر این اساس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با استقرار اتوبوس‌های مورد نیاز در اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از پایان مراسم نسبت انتقال رایگان شهروندان به مقاصدشان واقع در مترو کیانشهر- مترو دولت آباد- مترو جوانمرد- پایانه خاوران- شوش- خراسان- آزادی- راه آهن- نازی آباد- مترو شهرری- باقرشهر و کهریزک اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه در روز اربعین از اذان ظهر تا جابه‌جایی آخرین مسافر در خدمت زائران اربعین خواهیم بود، گفت: شهروندان می‌توانند با استفاده از تمامی خطوط فعال در سطح شهر تهران، خود را به مسیر پیاده‌روی برسانند. با توجه به قرارگیری خطوط اتوبوس برقی در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی و عدم امکان ارائه خدمات، این خطوط در روز مذکور فعالیت نخواهند کرد.

آمادگی اتوبوسرانی تهران برای برگشت زائران اربعین از مرز مهران

مهدی علیزاده روز دوشنبه در این باره گفت: حسب ابلاغیه ستاد مرکزی حمل و نقل وزارت کشور مسئولیت حمل زوار در محور زرباطیه تا شهر کوت و بالعکس از عمود ۶۶۲ به شهر مهران بر عهده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و قرارگاه سفینة النجاة است.

نماینده قرارگاه مرکزی حمل ونقل اربعین حسینی(ع) در عراق افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته تیم عملیات و پشتیبانی قرارگاه سفینة النجاة از پانزدهم مرداد در خاک عراق مستقر شده و شروع فعالیت رسمی خود را آغاز کرده با توجه به ابلاغیه قرارگاه مرکزی از بیست و دوم مرداد شرکت واحد اتوبوسرانی شروع به ورود ناوگان به خاک عراق کرده است.

علیزاده افزود: تاکنون براساس هماهنگی‌های صورت گرفته ورود ناوگان به خاک عراق در ۲ مرحله انجام شده است. مرحله اول ورود ۷۰ دستگاه و مرحله دوم شامل ورود ۱۵۰ دستگاه بوده است که با یاری خداوند در مورخ بیست و هشتم نیز تعداد ۳۵ دستگاه وارد خاک عراق خواهد شد.

وی ادامه داد: حضور ناوگان اتوبوسرانی تهران به صورت آماده باش و در مواقع بحرانی برای جابجایی زوار معزز است که تا به امروز در دو مرحله زائران را تا شهر کوت انتقال داده‌ایم و خدا را شکر توانسته‌ایم مشکل جابجایی آنها را در مرز زرباطیه مرتفع کنیم.

مسوول عملیات و پشتیبانی و حمل و نقل مرزی اربعین حسینی تاکید کرد: در عمود ۶۶۲ یک تیم به همراه تانکرهای سوخت مستقر کرده‌ایم که در ۱۵ صفر مصادف با ۳۰ مرداد آمادگی کامل برای برگشت زوار به مرز مهران را داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار