وزیر بهداشت،

۱۵۰ آمبولانس در مرز مهران و مسیرهای منتهی به این مرز مستقر شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : تعداد ۱۵۰ آمبولانس در مرز مهران و مسیرهای منتهی به این مرز مستقر شده است و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زوار تا پایان کنگره ادامه دارد،
کد خبر: ۱۱۸۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰ 19 August 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام عین اللهی بیان داشت : تعداد ۲۱ اتوبوس آمبولانس، سه بالگرد و ۱۱موتورلانس نیز در مرزهای اربعینی کشور مستقر شده و کادر درمان با امکانات کامل، کار خدمات رسانی را انجام می‌دهند.

وی افزود : زیرساخت‌های بسیار مطلوبی برای زوار اربعین حسینی در دولت سیزدهم در مرزهای کشور از جمله مرز مهران ایجاد شد، مرکز فوریت های پزشکی مستقر در مرز مهران به عنوان مرکزی خاص سال گذشته افتتاح شد و امسال هم تجهیزات این مرکز افزایش یافت.

عین الهی ادامه داد : استفاده از چادر برای برپایی موکب باعث گرمازدگی زوار عزیز می‌شود که در این راستا سازه‌های ثابت با سیستم خنک‌کننده در مرزهای کشور ایجاد شد و با استقرار کادر درمانی خدمات مناسب و درخور توجهی به زوار در مرز مهران ارائه می‌شود.

وی مطرح کرد : همکاران خارج از مجموعه وزارت بهداشت نیز در مرز مهران خدمات مطلوبی در حوزه درمانی به زوار عزیز ارائه می‌دهند، سه بیمارستان صحرایی توسط سپاه، ارتش و تأمین اجتماعی در مرز مهران مستقر و برپا شده است.

عیین الهی تصریح کرد : تعداد یکهزار و ۲۰۰ نیروی بهداشتی و درمانی به صورت داوطلبانه و به عشق آقا اباعبدالله (ع) در حال خدمت به زوار اربعین در مرز مهران هستند.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت : مسأله اصلی و مهم ما مباحث مربوط به بهداشت است، که توسط تیم‌های ارزیابی پزشکی مستقر در مرز مهران تا کنون ۵ هزار و ۳۲۴ نفر در این خصوص ارزیابی شده است.

وی  با بیان اینکه اگر حال افراد گرمازده مناسب نباشد سرم درمانی می‌شوند،یادآور شد : این افراد اگر به درمان تخصصی نیاز داشته باشند به مراکز درمانی منتقل می‌شوند و از زوار درخواست می‌شود که پیاده روی خود را در طول ساعات خنگ روز و شب‌ها انجام دهند و پیشگیری لازم را لحاظ کنند./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار