هشدار معاونت غذا و دارو علوم پزشکی اراک درخصوص خطرات استفاده از فیلرهای تقلبی

معاونت غذا و دارو علوم پزشکی اراک نسبت به استفاده از ژل و فیلرهای تقلبی مورد استفاده در برخی کلینیک ها و آرایشگاه‌ها هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶ 18 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی،معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در گزارشی، با اشاره به عوارض سوء ناشی از مصرف برخی فیلرهای غیرمجاز در سال‌های اخیر، بر لزوم توجه ویژه به اصالت ژل‌های تزریقی تأکید کرد.

در این گزارش آمده است، متاسفانه امروزه شاهد افزایش استفاده از فیلرهای تقلبی و قاچاق در کشور هستیم. اکثر این محصولات نه تنها فاقد کارایی لازم هستند بلکه به دلیل نامشخص بودن منبع تامین و چگونگی نگهداری، می تواند عوارض جانبی بسیار خطرناکی از جمله عفونت، حساسیت، تغییر شکل دائمی صورت و حتی نابینایی شوند.

ورود باکتری‌ها به محل تزریق و ایجاد عفونت‌های شدید، حساسیت، واکنش‌های آلرژیک شدید به مواد تشکیل‌دهنده فیلر، تغییر شکل دائمی صورت، ایجاد برآمدگی، فرورفتگی و تغییر در تقارن صورت، نابینایی در صورتی که فیلر به رگ‌های خونی اطراف چشم تزریق شود، لخته شدن خون و ... می تواند از جمله عوارض احتمالی استفاده از محصولات تقلبی باشد.

در این گزارش از مردم خواسته شده است، برای تزریق فیلر یا ژل به کلینیک‌ها و مطب‌های معتبر و تحت نظر پزشک متخصص مراجعه کنند و همچنین از پزشک خود بخواهند که اصالت محصول را به آن‌ها نشان داده و برچسب اصالت آن را بررسی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار