کشف ۱۰۲ دستگاه‌ ماینر غیرمجاز در استان مرکزی

مدیر دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۱۰۲ دستگاه ماینر غیرمجاز با همکاری بازرسان توزیع برق، دستگاه قضایی و پلیس اقتصادی و با بهره‌مندی از روش‌های نوین از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴ 17 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی،مصطفی دهقانی روز شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: یکی از عوامل مهم بروز اختلال در تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان، به ویژه در ایام گرم سال و پرباری شبکه، نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمز ارز است.

وی با بیان اینکه حتی مراکز مجاز استخراج رمز ارز در تابستان هم محدود می‌شود، عنوان کرد: ماینرهای کشف شده ۲۰۵ کیلووات انرژی مصرف می‌کردند که ارزش انرژی مصرف شده آنها ۳۹ میلیارد ریال است.

مدیر دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز، باید بهای برق مورد استفاده برای استخراج رمز ارز را با بالاترین قیمت که همان نرخ صادراتی است، پرداخت کنند.

دهقانی اظهار کرد: این هزینه در ماه‌های گرم ۲ برابر شده، به علاوه اینکه هزینه‌های کشف، دستکاری لوازم اندازه‌گیری و خسارت به شبکه نیز محاسبه و دریافت شده و در صورت تکرار، انشعاب مشترک نیز جمع‌آوری می‌شود.

وی گفت: استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارز باعث بروز نوسان و واردآمدن آسیب به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان و در نهایت قطع برق می‌شود.

مدیر دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: با دارندگان غیرمجاز این دستگاه‌ها براساس قانون برخورد قاطع می‌شود و دستگاه‌های آنها پس از شناسایی و کشف به مقام‌های قضایی جهت امحا تحویل می‌شود .

دهقانی عنوانکرد: به افرادی که گزارش‌های آنان منجر به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز شود به صورت محرمانه پاداش داده می‌شود و باآگاهی از فعالیت ماینرهای غیرمجاز می‌توانند مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱و سامانه تلفنی ۱۲۱و یا ۰۹۰۱۸۰۷۱۸۰۰ اعلام کنند.

بیش از ۸۱۳ هزار مشترک برق در استان مرکزی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار