پایتخت نشینان امروز و فردا به ارتفاعات شمالی تهران نروند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از هشدار احتمال وقوع سیلاب در دامنه و ارتفاعات شمالی استان خبر داد و گفت: پایتخت نشینان امروز و فردا به ارتفاعات شمالی تهران نروند.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸ 17 August 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از مهر، حامد یزدی مهر، پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر عبور متناوب امواج بارشی و ناپایداری‌های همرفتی اظهار کرد: طبق اعلام هواشناسی برای امروز شنبه ۲۷ مرداد و یک شنبه ۲۸ مرداد ماه در استان تهران به ویژه نیمه شمالی و مناطق غربی شاهد اثر مخاطره لغزندگی و اختلال موقت در تردد به ویژه در نواحی کوهستانی خواهیم بود.

یزدی مهر در خصوص خطر صاعقه و بارش تگرگ و سقوط سنگ در ارتفاعات، وزش باد شدید تا خیلی شدید لحظه‌ای امکان آب گرفتگی و جاری شدن روان آب هشدار داد و گفت: پایتخت نشینان امروز و فردا به ارتفاعات شمالی تهران نروند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران عنوان کرد: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها گاهی مه و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی در نیمه جنوبی و مناطق غربی گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها وجود دارد.

وی توصیه کرد: مردم پرهیز از سفر به ویژه در نواحی کوهستانی و گردنه‌ها از صعود به ارتفاعات و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

یزدی مهر در خصوص احتیاط در فعالیت طبیعت گردی هشدار داد و بیان کرد: ضروری است که چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی کانال‌ها و آب روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی در دستور کار قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار