استاندار آذربایجان‌غربی:

تردد زائران اربعین از مرز تمرچین در حداقل زمان انجام می‌شود

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش گیت‌های خروجی از مرز تمرچین با همکاری اقلیم کردستان عراق، گفت: تردد زائران اربعین از مرز تمرچین در حداقل زمان و بدون توقف انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵ 16 August 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در گفتگو با بخش خبری شبکه یک و صداوسیمای مرکز استان، با اشاره به حمایت دولت سیزدهم از توسعه مرز تمرچین، افزود: با اهتمام مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان، شاهد توسعه زیرساختی مسیر‌های منتهی به مرز تمرچین و ارتقای شاخص‌هایی، چون آب و برق پایدار و پوشش شبکه‌های ارتباطی و اینترنت در منطقه هستیم.

وی همچنین با تاکید بر ارائه خدمات حداکثری به زائران اربعین حسینی در استان، خاطرنشان کرد: مجوز‌های لازم برای تردد زائرین اربعین کشورهایی، چون ترکیه، روسیه، آذربایجان و گرجستان از مسیر مرز بازرگان به سمت مرز تمرچین اخذ شده است.

معتمدیان همچنین از استقرار موکب‌های مردمی در ورودی مرز بازرگان و مبادی ورودی استان‌های همجوار خبر داده و اضافه کرد: موکب‌های مردمی خدماتی، چون تغذیه، اسکان و خدمات فرهنگی را به زائرین اربعین حسینی ارائه خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به استقرار موکب‌ها در محور‌های مواصلاتی تا مرز تمرچین، افزود: با اهتمام و همکاری حاکمیت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی، موکب‌ها همچنین در مسیر مرز تمرچین تا حاج عمران، اربیل، کرکوک، بغداد و کربلا مستقر خواهند بود.

استاندار آذربایجان‌غربی به پیش‌بینی تدابیر حداکثری در حوزه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران نیز اشاره کرده و یادآور شد: با استقرار بیمارستان‌های صحرایی، پایگاه‌های امدادی و اورژانس در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی، برنامه جامعی برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی تدوین شده است.

معتمدیان همچنین با اشاره به توسعه زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل در مسیر تردد زائرین اربعین از مرز تمرچین، افزود: با مذاکراتی که با مسئولان اقلیم کردستان عراق صورت گرفته، جاده‌های مسیر کرکوک تا بغداد ترمیم شده و اقدامات لازم برای استقرار مواکب و انتقال زائران از مرز تمرچین به اربیل و کرکوک و سپس به یکی از مسیر‌های سامرا، کربلا یا نجف انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مرز تمرچین به یک کریدور فرهنگی تبدیل شده است، تصریح کرد: استقرار مواکب و ارائه خدمات به زائران اربعین توسط اقوام و مذاهب مختلف، جلوه‌ای از همدلی ادیان بوده و بیانگر ارادت مذاهب گوناگون به امام حسین (ع) است.

استاندار آذربایجان‌غربی به پیگیری و تاکید شهید آیت‌الله رئیسی جهت بازگشایی مرز تمرچین نیز اشاره کرده و افزود: مرز تمرچین یکی از مرز‌های امن کشور بوده و تلاش می‌شود این مرز در طول سال نیز به زائران عتبات عالیات ارائه خدمات کند.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه ۲۴ ساعته کردن و بازگشایی مرز تمرچین اثرات مثبت اقتصادی برای منطقه و استان داشته، اظهار داشت: سالانه یک میلیارد دلار صادرات جمهوری اسلامی ایران به اقلیم کردستان عراق از این مرز بوده و زمینه گسترش تجارت برای تجار ملی و استانی فراهم شده است.

وی در پایان از تداوم توسعه مرز تمرچین خبر داده و افزود: مرز تمرچین می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق، سوریه و کشور‌های دیگر منطقه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار