راهپیمایی اربعین امسال فریاد حمایت از غزه مظلوم است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک راهپیمایی اربعین حسینی را بزرگترین تجمع مردمی جهان و کابوس دشمنان اسلام به خصوص استکبار جهانی دانست و گفت: پیاده‌روی اربعین امسال فریاد بلند جهان اسلام در حمایت از فلسطین و غزه مظلوم است.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰ 16 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک، افزود: پیاده روی اربعین توانسته جریان عاشورا را با تحلیل و گفتمان بهتری به جهانیان معرفی کند و امید است بتواند در جهت گرایش بیشتر جهانیان به دین مبین اسلام اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین امسال ضمن تعظیم شعائر دینی و بیعت با سیدالشهدا(ع)، علم حمایت از فلسطین و مردم مظلوم غزه است.

امام جمعه اراک اظهار کرد: ۴۰ هزار شهید، ۲۵ هزار مصدوم، ۱۰ هزار زندانی و ۱۰ هزار بیمار حاصل حملات ۱۱ ماهه گذشته رژیم صهیونیستی در غزه است و مسلمان به خصوص شیعیان در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی باید صدای مردم مظلوم غزه باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: حضور میلیونی زایران در پیاده‌روی اربعین جلوه‌های زیبایی از ارادت مسلمانان جهان به اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین (ع) به نمایش گذاشته می‌شود.

امام جمعه اراک اظهار کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی در مسیر عبور زائران حسینی برای شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین قرار دارد، همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان وظیفه دارند این آیین بزرگداشت معنوی را پشتیبانی کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به ۲۶ مرداد و سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: آزادگان نماد صبر و استقامت در مقابله با ظلم و ستم هستند و نقش آنان در سربلندی نظام اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست.

وی اظهار کرد: جانبازان، ایثارگران و آزادگان حق بزرگی بر گردن مردم و کشور دارند و نقش آنان در پیروزی حق علیه باطل کمتر از شهدا نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ۳۱ مرداد و روز صنعت دفاعی کشور گفت: یکی از تحولات کشور و کارهای بزرگ انقلاب موفقیت در حوزه صنایع دفاعی است. ما قبل از انقلاب از تسلیحات نظامی چندانی برخوردار نبودیم اما اکنون جزو ابرقدرت‌ها هستیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: موفقیت در حوزه صنایع دفاعی کشور بی‌نظیر است اما نباید توقف کرد و باید در این حوزه دست برتر منطقه و حتی جهان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی کابینه دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از نمایندگان انتطار می‌رود براساس صلاحیت و شایستگی به وزرای پیشنهادی رای اعتماد بدهند و سلیقه‌های شخصی و حزبی بر آنها حاکم نباشد.

امام جمعه اراک اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب ۱۲ راهبرد را عنوان نمودند که انتظار می‌رود نمایندگان مردم در رای اعتماد به وزرا به این راهبردهای مهم توجه داشته باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تلاش کنند زمام امور وزارتخانه‌های مختلف به دست افراد لایق، کاردان، بانگیزه، دست‌پاک و جهادی سپرده شود.

وی همچنین با تقدیر از کاروان جمهوری اسلامی ایران در المپیک پاریس نیز گفت: عملکرد کاروان تیم‌های ملی کشورمان در این مسابقات رضایت‌بخش بود اما باید در برنامه‌های بعدی با قدرت بیشتری وارد مسابقات شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار