ثبت ملی کاروان سرای قلعه جمال آباد ارومیه

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: کاروان سرای قلعه جمال آباد ارومیه متعلق به دوره قاجار ثبت ملی شدند.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰ 13 August 2024

به گزارش   خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، مرتضی صفری با اشاره به جلسه شورای ثبت برگزار شده در وزارت‌خانه افزود: پس از ارائه گزارش هر یک از این آثار تاریخی، از طرف شورای ثبت واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی کشور تشخیص داده شد و پس از طی مراحل قانونی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهارکرد: تعداد چهار بنای تاریخی استان شامل کاروان‌سرا_قلعه جمال آباد ارومیه متعلق به دوره قاجار، خانه تاریخی سیف قاضی میاندوآب متعلق به دوره قاجار، اثر معماری دستکند زیرزمینی قوشچی ارومیه مربوط به دوره اسلامی و اتاقک صخره‌ای روستای هلج مرگور ارومیه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و متعلق به دوره اورارتو‌ها از جمله چهار بنای تاریخی ثبت ملی شده هستند.

وی گفت: همچنین چهار محوطه باستان‌شناختی استان شامل محوطه تپه اسکندر بوکان، تپه عزت‌آباد شوط، تپه گردمقدم پیرانشهر و کانی سپی ۲ در اشنویه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و الواح آنها پس از طی تشریفات قانونی از طرف وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار آذربایجان غربی ابلاغ شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار