اتمام بیش از ۵ هزار طرح نیمه تمام در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: در طول دولت سیزدهم ۵ هزار طرح روستایی و شهری نیمه تمام در استان به اتمام و بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶ 20 July 2024

 به گزارش  تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری استان با اشاره به این که در طول دولت سیزدهم در استان ۵ هزار طرح روستایی و شهری ریز و درشت نیمه تمام به اتمام و به بهره برداری رسید گفت: در این دوره بیش از ۱ هزار و ۸۷۰ مصوبه در سفرهای شهرستانی مصوب شد که نقشه راهی برای توسعه همه مناطق استان است.

آقای معتمدیان با بیان این که ۱ هزار و ۱۰۰ کلاس درس در طول دولت سیزدهم تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت افزود: هم اکنون نیز بیش از هزار کلاس درس در حال ساخت بوده و ۵۰۰ کلاس درس نیز در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: از اول دولت سیزدهم بیش از ۵۰۰ هزار مترمربع اماکن ورزشی روباز در استان توسعه پیدا کرد و تا چند ماه آینده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از شبکه هوشمند و اینترنت پرسرعت مجهز شده و استفاده خواهند کرد.

وی با بیان این که در دولت سیزدهم هر سال ۱۵۰ کیلومتر راه در استان افتتاح شد تصریح کرد: شاخص نرخ بیکاری استان در اول دولت سیزدهم از رتبه بیست و هشتم، امسال به رتبه چهارم رسیده است و این دستاورد مهمی در توسعه افتصادی استان می باشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های کم نظیر استان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: بیش از ۱۸۰۰ اثر ثبت ملی در استان وجود دارد که نشان از ظرفیت کم نظیر استان در این حوزه دارد و جاذبه های طبیعی این استان نیز با هشت نوع اقلیم اب و هوایی زمینه مناسبی برای توسعه گردشگری در استان محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به این که کمک کردن برای حل مشکلات مردم و برطرف کردن غم آنها موجب غفران الهی است گفت: خداوند مسئولیت ها را دست به دست می کند تا مردم را مورد امتحان و آزمایش قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: ما باید در هر موقعیتی که قرار می گیریم کار را برای خدا انجام دهیم تا پیروز میدان باشیم چرا که اگر رابطه خود را با خدا اصلاح کنیم خداوند رابطه ما با مردم را نیز اصلاح خواهد کرد.

آقای عتباتی رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به این که مسیر خدمتی شهید رییسی می تواند روحیه خدمتگزاری را در دولت جدید تقویت کند گفت: مردم با شرکت هوشمندانه در انتخابات نگاه متعهدانه و دلسوزانه خود را نسبت به نقش آفرینی در تعیین سرنوشت کشورشان نشان دادند و در واقع پیروز واقعی این انتخابات مردم هستند.

حجت الاسلام موسوی مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در استان در نهایت سلامت و امنیت برگزار شد چرا که با خداوند عهد بسته ایم که امانت دار رای مردم باشیم.

همچنین در این جلسه نمایندگان ادوار مختلف مجلس و نمایندگان کنونی به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.

در این جلسه دو طرح سردر بازار تاریخی خوی و مجموعه بوم گردی شهرستان بوکان به دستور اقای ضرغامی وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین با حضور وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ۴۱ طرح نیز در حوزه های زیرساختی، گردشگری و مرمتی طرح های میراث فرهنگی و گردشگری استان با اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت که با افتتاح ۱۲ واحد اقامتی و بوم گردی و مهمان پذیرشهری ۲۲۱ تخت به تخت های گردشگری استان اضافه خواهد شد که در دولت سیزدهم با اضافه شدن ۸۰۰ تخت گردشگری مجموع تخت های هتل ها، اقامتگاهها و مراکز بوم گردی استان به ۵ هزار و ۵۸۶ تخت افزایش پیدا می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار