دو مرکز پژوهشی و فناوری استان نیازمند اعتبار

سرپرست جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد: دو مرکز پژوهشی و فناوری استان نیمه فعال است که از مسئولان استان انتظار کمک و همکاری اعتباری برای افتتاح و بهره‌برداری از این مراکز را داریم .
کد خبر: ۱۱۸۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷ 12 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، صاحب سروش فرد روز دوشنبه، ۲۲ مرداد در نشست با خبرنگاران افزود: جهاد دانشگاهی نهاد عمومی غیردولتی است که ۸۰  درصد بودجه خود را تامین می‌کند و مابقی را دولت کمک کند، اما محقق نمی‌شود.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فعالیت دارد و البته شبکه‌ای از دانشکده‌ها و مراکز و پژوهشکده به صورت زنجیره‌ای کمک و همراهی می‌کنند.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دوره‌های کوتاه مدت آزاد و ضمن خدمت جهاد دانشگاهی و خلأ‌های آموزشی را برای توانمندسازی و مهارت آموزی در رشته‌های مختلف پوشش می‌دهد.

سروش‌فر تصریح کرد: جهاد دانشگاهی کشور در سال ۱۳۵۹ شروع به کار کرد و فعالیت استانی را از سال ۱۳۸٠ در کهگیلویه و بویراحمد داشتیم.

وی ادامه داد: دوره‌های متعدد آموزشی با نیاز سنجی همراه با گواهی پایان دوره معتبر عملیاتی می‌شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مهارت آموزی، اشتغال، درآمد زایی و تولید محوری در دوره‌های ما دیده شده است. دوره‌های آموزشی در بخش‌های مختلف از پزشکی گرفته تا فنی و مهندسی، فرهنگی و اجتماعی بنا بر درخواست متقاضیان به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

سروش فر تاکید کرد: برگزاری دوره‌ها با صدور مجوز دستگاه‌های مربوطه وزارت خانه‌های متولی برگزار و مدارک معتبر صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۱٠ هزار نفر در دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی شرکت کردند که تقویت مهارت و اشتغال در برگزاری آموزش‌ها دیده شده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت ۳ مرکز پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: در حال حاضر یک مرکز استان فعال و دو مرکز نیمه فعال است که از مسئولان استان انتظار کمک و همکاری برای افتتاح و بهره‌برداری از این مراکز هستیم که نیازمند اعتبار هستند.

سروش فر تصریح کرد: کارخانه تولید آفت کش‌های گیاهی و آنتی بیوتیک دامی گیاه پایه جهاد دانشگاهی استان در منطقه سربیشه گچساران در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار با بهره برداری از این مرکز ۱۰ نوع محصول تولید خواهد شد و برای حدود ۳۰ نفر بصورت مستقیم و ۳۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: مرکز ژنتیک و مرکز تشخیص و درمان سرطان سینه زنان دو مرکز دیگر هستند که برای بهره‌برادری نیازمند اعتبار هستند.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز تخصصی تشخیص و آنالیز عسل این نهاد در استان راه‌اندازی شده که عسل‌های تولیدی را پس از پاس کردن تست‌های ما در آزمایشگاه، از زنبورداران استان خریداری می‌کنیم و عسل اصل و آزمایش شده با برند دنابیز عرضه می‌کنیم.

سروش فر افزود: خیلی از استان‌های و دستگاه‌های اجرایی عسل از ما خریداری می‌کنند. کیفیت مطلوب عسل ما از سوی کشور سوئیس و استان‌های تهران و البرز تایید شدند و استقبال خوبی از عسل ما شده است.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی را داریم که در سطح کشور و استان حرف برای گفتن دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار