حیدر پور در نشست با رسانه ها :

آمادگی دانش بنیان کردن کشاورزی استان را داریم

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره فعالیت ۷٠٠ شرکت دانش بنیان در کشور گفت: آمادگی برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی استان را داریم.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴ 12 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، نصرت الله حیدر پور روز دوشنبه در بیستمین تور رسانه‌ای دانش بنیان سازمان «تات» در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی این استان اظهار داشت: از زمان اجرای طرح تحقق سند دانش بنیان امنیت غذایی از سال ۱۴۰۲ در کشور با همکاری ۲۶ دستگاه اجرایی، برنامه سوق دادن کشاورزی این استان به سمت دانش بینان شکل گرفت.
حیدرپور از فعالیت ۷٠٠ شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و عنوان کرد: تعداد شرکت‌ها می‌تواند به سمت دو هزار عدد حرکت کند و چنین پتانسیل حمایتی نیز در استان ما نیز وجود دارد.
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۶ طرح تحقیقاتی در سطح این استان در حال اجراست.

وی اظهار کرد: ضروری است بخش کشاورزی به سمت دانش بنیان حرکت کند و در این راستا گام‌های مهمی هم برداشته شد.
حیدر پور با اشاره به پیش بینی‌های شکل گرفته در سند دانش بنیان امنیت غذایی، تصریح کرد: باید تولید محصولات طبق برنامه ریزی‌ها شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه باید افزایش تولیدات در کنار مدیریت مصرف را داشته باشیم، ادامه داد: استفاده از بذر‌های معرفی شده تولیدی توسط مرکز گچساران و اصلاح الگوی کشت بر حسب اسناد بالادستی از این ظرفیت‌ها است.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهکیلویه و بویراحمد از فعال سازی کمیته‌ای با حضور ۲۶ دستگاه اجرایی در دوران فعالیت دولت دوازدهم و تحقق سند دانش بنیان امنیت غذایی با نگاهی ۱٠ ساله از سال ۱۴٠۲ خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۶ طرح تحقیقاتی نیز در این استان داریم.
حیدرپور یکی از دلایل مصرف بالای کود شیمیایی در استان را عدم تنوع در تولید دانست و عنوان کرد: استان باید به سمت کشت متنوع حرکت کند.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید در کنار اصلاح الگوی کشت، پایداری تولید هم رشد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار