تلاش ها برای اطفا کوه سرخ همچنان ادامه دارد

مدیر کل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد از ادامه تلاش ها برای اطفا حریق کوه سرخ در گچساران خبر داد .
کد خبر: ۱۱۷۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲ 09 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علیرضا نیکروز گفت : در پی حریق کوه سرخ در شهرستان گچساران دستگاه های مرتبط با همه توان و تحت مدیریت میدانی فرماندار این شهرستان در حال کمک به اطفا حریق هستند .
نیکروز ادامه داد : گروه های مردمی هم به منطقه اعزام شده اند و با وجود تلاش های زیاد هنوز آتش در برخی محدوده های منطقه کاملا خاموش نشده است .
مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت : حدود ۳۰۰ نفر به صورت دوره ای در حال انجام عملیات اطفا هستند که در شرایط بسیار سختی کار می کنند .
نیکروز افزود : گرمای طاقت فرسا ، وزش باد و پر پشت بودن پوشش گیاهی منطقه سه عامل اصلی در گسترش آتش هستند و علی رغم این مشکلات ، امیدواریم بتوانیم در سریعترین زمان ممکن حریق را مهار کنیم .
وی به بازدید میدانی صبح امروز استاندار از منطقه دچار حریق اشاره کرد و اظهار داشت : با پیگری های استاندار هماهنگی های لازم برای اعزام بالگرد به منطقه در حال انجام است که امیدواریم در سریعترین زمان ممکن این کار صورت گیرد .
نیکروز در پایان گفت : درخواست مکرر ما از مردم استان این است که با توجه به وضعیت آب و هوایی این فصل از سال نسبت به حفاظت از محیط زیست مراقبت بیشتری داشته باشند چرا که با یک لحظه غفلت و بروز آتش در مراتع و جنگل ها ، بخش زیادی از توان استان و حتی کشور معطوف به اطفا حریق می شود و خسارات و هزینه های سنگینی را هم تحمیل می کند .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار