آغاز طرح آمارگیری از نیروی کار در استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان: نتایج این طرح در تصمیم گیری‌های کلان کشوری و استانی بسیار مهم و تأثیرگذار است.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴ 07 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد شاهینی گفت: طرح آمارگیری از نیروی کار فصل تابستان ۱۴۰۳ استان کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با کل کشور از تاریخ ۲۰ مرداد به مدت ۲۵ روز در سطح استان به اجرا در خواهد آمد.
وی ادامه داد: ۲۱ نفر از مأموران آمارگیر استان با مراجعه به ۱۵۹۶ خانوار در سراسر استان که به صورت تصادفی و با استفاده از روش‌های علمی روز دنیا انتخاب شده اند، اطلاعات خام مورد نیاز جهت استخراج نتایج مورد نظر را گردآوری و تدوین می‌نمایند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: پس از اتمام مرحله گردآوری اطلاعات که به مدت ۱۴ روز به طول خواهد انجامید، کارشناسان استانی به مدت ۱۲ روز برای بررسی نهایی و تأیید یا اصلاح اطلاعات گردآوری شده فرصت دارند.
وی گفت: با توجه به اهمیت بالای اجرای دقیق و به موقع طرح، این مدت به هیچ وج از سوی مرکز آمار ایران قابل تمدید نیست.
شاهینی افزود: از مهمترین نتایج اجرای این طرح می‌توان به تعیین نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری در سطح استان به تفکیک جنسیت و نیز تفکیک شهری و روستایی اشاره کرد. 
 وی گفت: اهمیت بسیار بالای نتایج این طرح در تصمیم گیری‌های کلان کشوری و استانی سبب شده که بهترین کادر اجرایی سازمان به این امر گمارده شوند، لیکن اطلاع رسانی دقیق و به موقع با هدف ارتقای سطح آمادگی پاسخگویان و در نتیجه گردآوری اطلاعات دقیق و قابل استناد، امری که می‌بایست مورد توجه جدی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار