هشدار بارش های سنگین لحظه ای / مناطق کوهستانی و عشایر مراقب باشند + فیلم باران شدید در دم چنار

مدیر کل مدیریت بحران با توجه به احتمال بارش‌های رگباری در استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸ 11 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز، گفت: بنابر گزارش اداره کل هواشناسی و همچنین بروز بارش احتمالی و رگباری در برخی مناطق استان لازم است مردم کاملا مراقب باشند.
نیکروز افزود: عصر امروز یکشنبه و مطابق با هشدار زرد هواشناسی در منطقه دم چنار بخش چیتاب در شهرستان بویراحمد شاهد بارش‌های رگباری نسبتا شدیدی بودیم که در برخی مسیر‌ها جاده‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

به گفته نیکروز این سیلاب خسارت جدی یا صدمه جانی نداشت اما باعث آبگرفتگی معابر و خانه های اهالی روستای دمچنار شد.
وی گفت: با توجه به حجم لحظه‌ای بارش‌ها کارشناسان برای بررسی و برآورد خسارت‌ها به منطقه اعزام می‌شوند.

مدیر کل مدیریت بحران ادامه داد: نقشه‌های پیش بینی هواشناسی از احتمال ورود زبانه‌های سامانه‌های مانسونی به استان حکایت دارد که می‌تواند در ساعات بعد از ظهر موجب بارش‌های لحظه‌ای و بروز رعد و برق‌های شدید باشیم لذا از همه مردم استان خصوصا عشایر درخواست داریم که کاملا مراقب باشند.

نیکروز گفت: عشایر استان با توجه به حضور در مناطق سرباز و بلند لازم است کاملا مراقب خود و احشام در مقابل باران و رعد و برق باشند.

وی ادامه داد: طی روز‌های پیش رو بروز بارش و رعد و برق شدید لحظه‌ای خصوصا در بعداز ظهر‌ها وجود دارد لذا هشدار مدیریت بحران مبنی بر خود مراقبتی کاملا جدی است و از مردم خواستار رعایت کامل شرایط ایمنی هستیم.

لازم به توضیح است بنابر گزارش کارشناسان هواشناسی استان پیرو هشدار زرد صادر شده مورخه ۲۰ مرداد۱۴۰۳، امروز ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ در روستای علی کرمی دمچنار ۲۰ میلیمتر بارش گزارش شده است.
 ضمنا دیروز ۲۰ مرداد هم در روستای میان چنار رگبار و رعدوبرق شدید گزارش شده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، یکی از مخاطرات این موقع از سال، ورود زبانه‌های سامانه‌های پرقدرت مانسونی است که بعضی مواقع باعث بارش‌های بسیار سنگین لحظه‌ای می‌شود که طی سال‌های گذشته خسارات سنگینی و گا‌ها جبران ناپذیری ایجاد کرده است؛ لذا آمادگی کامل مردم و مسئولین برای مواجهه با چنین شرایطی بسیار ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار