پای کهگیلویه و بویراحمدی ها به کابینه باز شد

کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان در حالی به مجلس ارائه شد که نام یک کهگیلویه و بویراحمدی هم در این لیست به چشم می‌خورد
کد خبر: ۱۱۷۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸ 11 August 2024


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران لیست پیشنهادی وزرای خود را به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.
در این لیست دکتر ستار هاشمی از استان کهگیلویه و بویراحمد و متولد شهر یاسوج به عنوان وزیر ارتباطات معرفی شده است که در صورت گرفتن رای از مجلس به عنوان اولین وزیر کهگیلویه و بویراحمدی در کابینه دولت حضور می یابد .
ریاست هیأت‌مدیره شرکت ایرانسل، معاون فناوری وزیر ارتباطات، معاون فناوری شرکت ارتباطات زیرساخت کشور، معاون فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مدیرکلی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از سمت‌های مدیریتی او در یک دهه‌ی گذشته است.

امروز اسامی کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور به مجلس اعلام شد؛ بر این اساس مجلس یک هفته فرصت دارد اسامی پیشنهادی را در کمیسیون‌های تخصصی بررسی کند.

کابینه چهاردهم معرفی شد/ وزاری دولت پزشکیان را بشناسید

  • وزارت کشور:اسکندر مومنی

اسکندر مؤمنی که امروز نامش به عنوان وزیر کشور دولت چهاردهم مطرح شده است زاده سال ۱۳۴۱ در شهر قائم‌شهر، استان مازندران است. وی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران بوده‌است. مؤمنی پیش از آن نیز از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ به عنوان جایگزین محمد رویانیان در سمت ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا (پلیس راهور) مشغول به کار بود. پس از وی تقی مهری جایگزین او در راهور ناجا شد. همچنین مومنی عضویت سپاه پاسداران در زمان جنگ ایران و عراق و فرماندهی نیروی انتظامی خراسان را نیز در سوابق خود دارد. وی معاون عملیات ناجا و از بنیانگذاران پلیس ۱۱۰ کشور بود.او دارای دکترای امنیت ملی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی است.

برچسب ها - سردار اسکندر مومنی

  • وزارت آموزش و پرورش: علیرضا کاظمی

علیرضا کاظمی یکی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایران است که بیشتر به دلیل فعالیت‌هایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته می‌شود. وی در مقاطع مختلف، مسئولیت‌های گوناگونی در این حوزه بر عهده داشته است. یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های او سرپرستی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بوده است. او در شهریور ۱۴۰۰ پس از استعفای محسن حاجی‌میرزایی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و تا زمان انتخاب وزیر جدید، این سمت را بر عهده داشت. علیرضا کاظمی پیش از این نیز در مناصب مختلف در حوزه آموزش و پرورش فعالیت داشته و تجربه مدیریتی در این زمینه دارد. وزیر پیشنهادی اموزش و پرورش پرشکیان، بعد از عدم رای اعتماد مجلس یازدهم به حسین باغگلی وزیر پیشنهادی رئیسی، از 4 شهریور 1400  با حکم رئیس جمهور وقت تا معرفی وزیر بعدی(یوسف نوری) سرپرست وزارت اموزش و پرورش بود و بدین ترتیب کاظمی  چهارمین عضو کابینه رئیسی است که در دولت پزشکیان نیز حضور دارد.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد

  • وزارت ورزش: احمد دنیا مالی

احمد دنیامالی متولد سال 1339 در بندر انزلی و نماینده فعلی مجلس دوازدهم به حساب می‌آید. دنیامالی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران، و مدرک دکترای برنامه ریزی شهری از دانشگاه آزاد اسلامی است. در سوابق اجرایی وی می‌توان به معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی،معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان بنادر وکشتیرانی کشور، ریاست فدراسیون قایقرانی ایران ،عضو هیأت مدیره فدراسیون جهانی کانوئیگ(ICF) و ... اشاره کرد.

احمد دنیامالی، وزیر ورزش آینده ایران | ورزش سه

    • وزارت اطلاعات: حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب

    حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب متولد سال ۱۳۴۰ است و در درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب و آیات عظام فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی و مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی، حضور داشته است. در سوابق اجرایی وی می‌توان به فعالیت در اطلاعات عملیات سپاه از سال ۱۳۵۹، فعالیت در وزارت اطلاعات با توجه به آشنایی با موضوعات اطلاعاتی و امنیتی، حضور در دفتر مقام معظم رهبری، ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، رئیس حراست آستان قدس رضوی اشاره کرد.

    فرارو | اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات کیست؟

    • وزارت صمت: سید محمد اتابک

    سید محمد اتابک، به عنوان گزینه نهایی وزارت صمت از حمایت چهره هایی نظیر عارف معاون اول رئیس جمهور و خوانساری، رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران برخوردار شده است. در سوابق اجرایی او می‌توان به معاونت اقتصادی، مدیریت صنایع معدنی بنیاد مستضعفان اشاره کرد.

    گزینه نهایی وزارت صمت دولت پزشکیان مشخص شد؛ محمد اتابک

    • وزارت ارشاد: سیدعباس صالحی

    سید عباس صالحی یک شخصیت فرهنگی و سیاسی ایرانی است که بیشتر به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوم حسن روحانی شناخته می‌شود. وی در سال ۱۳۴۲ در مشهد به دنیا آمد و دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی است. صالحی در حوزه علمیه قم تحصیل کرده و به‌عنوان یکی از شاگردان برجسته دروس فلسفه و فقه در این حوزه شناخته می‌شود. او قبل از تصدی سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی این وزارتخانه بوده است.  صالحی سردبیر و عضو هیئت تحریریه مجلات علمی نیز بود و در نشریات علمی و فرهنگی متعددی به عنوان سردبیر یا عضو هیئت تحریریه فعالیت کرده است. وی به تدریس در حوزه‌های علمی مختلف، از جمله فلسفه و فقه، در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها پرداخته است.

    انصراف سید عباس صالحی از گزینه وزارت ارشاد

    • وزارت علوم:حسین سیمایی صراف

حسین سیمایی صراف متولد ۱۳۴۷ در مشهد،‌ علاوه بر تحصیلات حوزوی،‌ دارای مدرک دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی حقوق دانشگاه تهران است. از شهریور ۱۳۹۸ تا اسفند ۱۴۰۰ (دولت دوازدهم و بخشی از دولت سیزدهم)، پس از محسن حاجی‌میرزایی و پیش از علی بهادری جهرمی، دبیر هیات دولت بوده است و سوابق اجرایی متعددی در وزارت علوم بر عهده داشته است. معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم، قائم مقام معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم، مدیرکل دفتر حقوقی وزرات علوم دولت یازدهم، عضو شورای مرکزی بورس دانشجویان، نیز در کارنامه مسئولیت‌های اجرایی سیمایی صراف در مجموعه وزارت علوم به چشم می‌خورد.

آشنایی با حسین سیمایی صراف؛ وزیر پیشنهادی علوم دولت چهاردهم

  • وزارت جهاد و کشاورزی: غلامرضا نوری قزلجه

غلامرضا نوری قزلجه در سال 1349 در قزلجه آذربایجان شرقی متولد شده است.او پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی در سال 1371 و گذراندن دوران خدمت سربازی، در جهاد سازندگی شهرستان بستان آباد استخدام شد، و در سمت هایی از جمله کارشناسی، ریاست اداره، معاونت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فعالیت کرد. در سال 1385 به عضویت شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان درآمد، و با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی به عنوان رئیس کمیته ارتقاء توانمندی های حرفه ای و ساماندهی اشتغال سازمان استان مشغول شد، و به صورت همزمان به عنوان کارشناس ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان فعالیت می کرد.

غلامرضا نوری قزلجه» به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی انتخاب شد

  • وزارت راه: خانم فرزانه صادق

فرزانه صادق مالواجرد متولد 1355 و فارغ تحصیل رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد است. صادق مالواجرد در ۲۷ دی ماه ۱۳۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر اسبق به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد.فرزانه صادق مالواجرد پس از برکناری از سمت معاونت شهرسازی و معماری در مرداد ماه 1402 از سوی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی کنونی به عنوان مشاور در امور شهرسازی و معماری منصوب شد. وی پیش از آن نیز از مدیران کل این معاونت بوده و دبیری شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

فرزانه صادق مالواجرد کیست؟ + سوابق | شهرآرانیوز

  • وزارت نفت: محسن پاک‌نژاد

پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری بوده است. وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم فعالیت کاری خود را از ابتدای دهه ۱۳۷۰ در وزارت نیرو آغاز کرد. از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ به‌عنوان مشاور وزیر نفت و رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی وزارت نفت و از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیر طرح توسعه میدان‌های گازی فعالیت کرد و در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی وزارت نفت منصوب شد. پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ با حفظ سمت، عضو هیئت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز بود. پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود و سپس تا ۱۳۹۲به عنوان معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران فعالیت کرد. مدیرکلی نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت و مدیرعاملی و نایب رئیسی هیئت مدیره شرکت بازرگانی نفت ایران از دیگر مسئولیت‌های وی پیش از معاونت امور تولید در شرکت ملی نفت به‌شمار می‌رود.

محسن پاک نژاد - شانا

  • وزارت میراث: صالحی امیری

سید رضا صالحی امیری در سال ۱۳۴۰ در شهرستان بابل، شهر امیرکَلا متولد شد.  او در سال‌های پس از پیروزی انقلاب در مشاغلی همچون رئیس کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیئت رئیسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، معاون بررسی‌های استراتژیک، عضو هیئت امنای مؤسسه مطالعات راهبردی، مشاور رئیس‌جمهور در دولت سید محمد خاتمی، عضو شورای اجتماعی کشور و عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت خدمت کرد.او همچنین به‌مدت هشت سال معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامهٔ خود دارد.

صالحي اميري درگذشت پدر معاون فرهنگي وزارت ارشاد را تسليت گفت - ایرنا

  • وزارت نیرو: عباس علی‌آبادی

عباس علی‌آبادی، متولد ۱۳۴۰ مدیر ارشد اجرایی ایرانی است. علی آبادی سابقه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر و مدیر عاملی در گروه مپنا را نیز داراست.از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد. از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدید پذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه تمام بود. او در مقام معاونت، اعلام کرده بود به دلیل عدم مشارکت بخش خصوصی ایران در ساخت نیروگاه، دولت در امر ساخت نیروگاه فعال خواهد شد.

اختصاصی | علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو شد - تسنیم

  • وزارت کار: احمد میدری

میدری ۶۱ سال پیش در شهر آبادان متولد شد و در ادامه، تحصیلات خود را در مقطع لیسانس در رشته کارشناسی اقتصاد نظری در دانشگاه شیراز پشت سر گذاشت و سپس برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد راهی دانشگاه تهران شد.احمد میدری سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را دارد و در سال ۱۳۸۲ نیز دوره کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را طی کرد. مهرماه ۱۳۹۲، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور حکمی احمد میدری را به سمت معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد. وی همچنین در سوابق اجرایی خود مشاور قائم مقام وزیر اقتصاد بود، سابقه فعالیت در مرکز تحقیقات استراتژیک، مرکز پژوهش‌های مجلس، هیئت مدیره بیمه دانا و  شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان را هم در کارنامه دارد.

احمد میدری کیست؟ + سوابق سیاسی و اجرایی | اقتصاد24

  • وزارت ارتباطات: ستار هاشمی

سید ستار هاشمی در سال ۱۳۵۵ در یاسوج متولد شده و تحصیلات خود را در رشته هوش مصنوعی از دانشگاه موناش استرالیا و دانشگاه علم و صنعت ایران به پایان رساند. هاشمی به عنوان جوان‌ترین استاد تمام هوش مصنوعی در ایران شناخته می‌شود و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز است. از جمله سوابق اجرایی او می‌توان به معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت، مدیرکلی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، و معاونت فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد. او همچنین رئیس هیئت مدیره شرکت ایرانسل بوده و در سال ۱۴۰۲ به عنوان مدیر برتر قوه قضاییه شناخته شد.

ستار هاشمی کیست ؟ + سوابق و بیوگرافی

  • وزارت خارجه: عباس عراقچی

سیدعباس عراقچی در تهران و در سال 1341 متولد شده استعراقچی مدرک کارشناسی خود را در رشته روابط بین الملل و کارشناسی ارشدش را در رشته علوم سیاسی، هر دو از دانشگاه تهران دریافت کرد، پس از آن به انگلیس رفت و مدرک دکترای اندیشه های سیاسی را از دانشگاه کنت گرفت. از جمله سوابق اجرایی وی می توان به سخنگویی وزارت خارجه، معاون حقوقی و بین المللی وزیر امورخارجه،  معاونت سیاسی وزیر امور خارجه و .. اشاره کرد.

سید عباس عراقچی را بیشتر بشناسید

  • وزارت اقتصاد: عبدالناصر همتی

همتی در سال 1336 در کبودرآهنگ همدان متولد شد. در سال 1357 از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی رشته اقتصاد گرفت و تا مقطع دکتری ادامه تحصیل داد. از جمله سوابق اجرایی وی شامل: سفیر ایران در چین،کارشناس رسمی دادگستری،عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی در زمان حسن روحانی به مدت 5 سال،رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی بیمه، مسئول کمیته اقتصادی جهاد دانشگاهی اشاره کرد.

عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد دولت چهاردهم شد

  • وزارت دفاع: نصیر‌‌زاده

عزیز نصیرزاده در سال ۱۳۴۳ در شهر سراب، استان آذربایجان شرقی زاده شد و دوران تحصیلات متوسطه را در تهران گذراند. وی در سال ۱۳۶۱ به استخدام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش و طی دوره‌های آموزشی در ایران و پاکستان، به گردان تاکتیکی هواپیمای اف-۱۴ پیوست.او از اواسط جنگ ایران و عراق به‌عنوان خلبان جنگنده اف-۱۴ در چندین مأموریت هوایی شرکت داشت. در سوابق اجرایی وی میتوان به مدیریت جنگ الکترونیکی معاونت عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاونت اطلاعات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،معاونت طرح و برنامه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ریاست ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

امیرنصیرزاده: تلاش جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا یادآور روزهای دفاع مقدس  است - تسنیم

  • وزارت دادگستری: امین‌حسین رحیمی

امین حسین رحیمی در سال 1347 در ملایر متولد شده است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق عمومی از دانشگاه تهران، و دکتری در رشته فقه و حقوق جزا است. رحیمی به عنوان وزیر دادگستری در دولت سیدابراهیم رئیسی مشغول فعالیت است و پیش از این در مشاغل مختلف قضایی همچون معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه و مشاور رئیس قوه قضائیه حضور داشته است، همچنین نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، دادستانی دیوان محاسبات کشور نیز از جمله مناسبی است که در کارنامه او به چشم می خورد.

بیش از سه هزار میلیارد تومان دیه بیت‌المال را پرداخت کردیم

  • وزارت بهداشت: محمدرضا ظفرقندی

محمدرضا ظفرقندی (زاده ۱۳۳۷ در تهران) پزشک و سیاستمدار اهل ایران است. وی از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در اوج اپیدمی کووید ۱۹ رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود. وی فوق تخصص جراحی عروق، و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران و محل کار او بیمارستان سینا، اولین بیمارستان ایران از نظر قدمت است. او پژوهش‌هایی در زمینه درمان بیماران تروما و همچنین مجروحین شیمیایی جنگ ایران و عراق انجام داده است. ظفرقندی از زمره اصلاح طلبان فعال در جامعه پزشکی است. وی در حال حاضر دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که یک حزب اصلاح‌طلب تلقی می‌شود را بر عهده دارد.
 
فرارو | پاسخ محمدرضا ظفرقندی به انتقادات درباره عملکردش در واردات واکسن

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار