تجهیز یک حلقه چاه آب برای رفع تنش آبی روستا‌های لیشتر

رئیس امور آب و فاضلاب گچساران گفت: یک حلقه چاه آب آشامیدنی برای رفع تنش آبی روستا‌های دهستان لیشتر وارد مدار شد. تجهیز یک حلقه چاه آب برای رفع تنش آبی روستا‌های لیشتر
کد خبر: ۱۱۷۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸ 10 August 2024


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، خسرو افشین‌پور افزود: با وارد شدن یک حلقه چاه جدید به مدار تولید مشکل تامین آب روستا‌های آب انجیر و اسلام‌آباد پس از ۱۰ سال در منطقه لیشتر برطرف شد.
رئیس امور آب و فاضلاب گچساران گفت: نصب تابلو برق، ترانسفورماتور برق، الکترو پمپ شناور,، شیرآلات و اتصالات از مهمترین عملیات انجام شده بر روی این حلقه چاه بوده که در این زمینه بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
افشین پور ادامه داد: با راه اندازی این حلقه چاه هم اکنون آب پایدار بیش از ۳۰۰ خانوار با جمعیت هزارو ۲۰۰ نفر در روستا‌های آب انجیر و اسلام آباد لیشتر رفع شد.
وی تصریح کرد: کیفیت آب آشامیدنی همه روستا‌های زیر پوشش این شهرستان، ماهیانه در آزمایش‌های گوناگون میکروب شناسی کنترل می‌شود و هم اکنون آب آشامیدنی روستا‌های این شهرستان از ۶ ایستگاه پمپاژ و ۱۳ چاه عمیق تامین می‌شود.
افشین پور ابراز کرد: ۴۷ مخرن ذخیره آب به ظرفیت ۱۳ هزارو ۶۷۰ متر مکعب در این شهرستان وجود دارد.
رئیس امور آب و فاضلاب گچساران گفت: ۴۰ درصد از شبکه‌های داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان فرسوده است و بیشتر قطعی‌های آب در روستا‌ها به دلیل فرسودگی خطوط رخ می‌دهد.
وی گفت: میزان شبکه داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان بیش از ۵۴۴ کیلومتر که از این میزان ۲۵۳ کیلومتر شبکه توزیع است و برای بازسازی شبکه‌های آب روستایی سالانه ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته می‌شود.
هم اکنون ۶۲ روستا با بیش از ۹ هزارو ۱۰۰ مشترک زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار