برق کهگیلویه و بویراحمد راهبردی می‌شود + فیلم

پایه و اساس تغییرات در برنامه ریزی و اجرای برق کهگیلویه و بویراحمد به تدوین یک برنامه راهبردی مربوط است که به گفته رسول روستایی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان قرار است کلیه فعالیت‌های این شرکت بر اساس این برنامه راهبردی اجرا شود.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴ 10 August 2024

برق کهگیلویه و بویراحمد راهبردی می‌شود + فیلم

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هر گاه از تامین زیرساخت‌ها برای رفاه عمومی از یک سو و هموار کردن مسیر توسعه از سوی دیگر صحبت می‌کنیم چند مورد خاص مد نظر است از جمله تامین برق پایدار.
تامین برق پایدار به دو موضوع مهم وابسته است ابتدا تولید و پس از آن توزیع برق که هر دو مورد لازم و ملزوم هم در پایداری برق رسانی به مشترک خانگی یا صنعتی و تجاری هستند.
در بحث تولید سیاستگذاری‌های کلان از جمله سرمایه گذاری‌های دولت یا بخش خصوصی ، اهمیت دارد و در واقع میزان تولید در دست سیاستگذاران کلان است، اما در بحث شبکه توزیع استان به استان و حتی منطقه به منطقه شرایط متفاوت است که در سطح استانی وجود مدیریت صحیح در همه جوانب مانند بهسازی و نوسازی شبکه توزیع، بروزرسانی ایستگاه‌های تقویت و توزیع، آموزش، فرهنگ سازی، بهره وری مناسب از ظرفیت‌های نیروی انسانی و تجهیزات و موارد دیگری است که تاثیر شگرفی در پایداری برق در هر شرایطی خصوصا روز‌ها و فصول اوج مصرف دارد.

چند ماهی است که مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرده است و در این تغییر مدیریت چند نکته مهم کاری دچار تغییرات اساسی شده است که اگر در ادامه این برنامه‌های تحولی پیگری و اجرا شود مطمئنا بخش‌های زیادی از مشکلات برق استان مرتفع می‌شود.

فیلم / برق کهگیلویه و بویراحمد راهبردی می‌شود 
نکته اول و در واقع پایه و اساس تغییرات در برنامه ریزی و اجرای برق کهگیلویه و بویراحمد به تدوین یک برنامه راهبردی است که به گفته رسول روستایی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان قرار است کلیه فعالیت‌های این شرکت بر اساس این برنامه راهبردی اجرا شود.
روستایی در گفتگوی ویدیویی با تابناک کلیات برنامه راهبردی تدوین شده برای مدیریت شرکت توزیع برق استان را تشریح کرد.

مهمترین اقدامات 
روستایی به صورت اجمالی بخشی از کار‌های انجام شده طی چند مدت اخیر را بیان کرد که البته این برنامه‌ها بر پایه چند دستور کار مشخص استوار است.
یکی از مهمترین اقدامات پای کار آوردن بخش‌های زیادی از نیروی کار موجود شرکت توزیع با ارائه برنامه‌های مشخص و زمانبندی شده است. به عنوان نمونه مدیران شهرستانی هر کدام یک برنامه اجرایی با زمان مشخص دریافت کرده اند که مطابق زمان اعلام شده باید به هدف مورد نظر برسند.
برخی اقدامات بهسازی یا طرح‌های توسعه‌ای که بعضاً در مناطق دچار مشکلاتی از جمله افت فشار و قطعی قرار دارند مانند پایداری و رفع مشکل برق قلعه رئیسی و یا اقدامات لازمی در بهسازی شبکه توزیع که بعضاً بیش از ده سال اقدام نشده بود؛ و موارد دیگر در بحث شبکه توزیع

روستایی در حوزه نیروی انسانی به نکته دیگری هم اشاره کرد و گفت: سیم بانان از جمله پرسنل شرکت توزیع برق استان هستند که علی رغم کار طاقت فرسا، اما همواره مشکلاتی داشته اند که چندان توجهی به آن‌ها نمی‌شد. روستایی توضیح داد که یکی از اقدامات مهم، تعیین فردی به عنوان مسئول مستقیم پیکری امور این سیم بانان در شرکت است که خوشبختانه رضایت خوبی از این شیوه پیگری وجود دارد و تا حدود زیادی مشکلات سیم بانان حل و فصل می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان همچنین تغییر اساسی در شیوه تکریم ارباب رجوع را از جمله اقداماتی عنوان کرد که باعث رضایت خوب شده است. وی توضیح داد که بر اساس برنامه تدوین شده که اکنون اجرا می‌شود، ارتباط مردمی با مدیر عامل مختص به روز و زمان خاصی نیست و هر ارباب رجوعی در هر زمانی وارد دفتر شود می‌تواند مدیر شرکت را ملاقات و مشکل خود را مطرح کند.

روستایی نکته دیگر برنامه تحولی را تکریم سان و شخصیت پرسنل عنوان کرد که ما در برنامه ریزی‌های خود اینگونه پیش رفته ایم که خوش اخلاقی را همه پرسنل حتی منتقدین در دستور کار قرار دارد، اما در کنار این خوش برخوردی و توجه به شأن و شخصیت افراد، هر فردی در هر جایگاهی موظف به بکارگیری توان و تخصص خود در راستای موفقیت عملکرد شرکت است.

چالش بی مورد!
روستایی هر چند در بیان چالش‌ها و مشکلات چندان تمایلی نداشت در خصوص موضوعات سیاسی سخنی به میان بیاورد، اما به صورت کلی بر این نکته تاکید کرد که شرکت توزیع نیروی برق نمی‌تواند و نباید حیات خلوت کسی باشد و اصلا هیچ شخصی نباید چنین انتظاری داشته باشد چرا که کار شرکت به شدت تخصصی است و نمی‌تواند تابع امور سیاسی باشد که اگر چنین شد، بی شک عملکرد شرکت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
روستایی گفت که گا‌ها مباحثی مانند نیروی انسانی مشکلاتی ایجاد کرده بود که تلاش کرده ایم این موضوع را شفاف کنیم که مباحث ما از جمله بکارگیری نیرو نیازمند توجه به تخصص افراد است و نمی‌توان نسبت به این نکته مهم بی توجه بود و در واقع اگر کسانی انتظار داشته باشند مطابق با درخواست آنان اقدامات غیر تخصصی در شرکت ایجاد شود در واقع اصرار بر ایجاد چالش بی مورد دارند.

روستایی در پایان توضیح داد که با هر سه نماینده استان به صورت مرتب و پیگیر موضوعات و مشکلات را مطرح و از آن‌ها می‌خواهم که هر ظرفیتی را در اختیار دارند برای غلبه بر مشکلات برق استان به کمک ما بیاورند که خوشبختانه در این خصوص همکاری خوبی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار