نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج 

از رفتار‌های هیجانی در مورد مصوبه دنای شمالی پرهیز شود

امام جمعه یاسوج: شهروندان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مصوبه واگذاری مدیریت دنای شمالی لازم است منطقی و به دور از هر گونه هیجان برخورد کنند.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳ 09 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه یاسوج ، با اشاره به مصوبه جنجالی واگذاری دنای شمالی به مساحت بیش از ۶۱ هزار هکتار به استان اصفهان گفت: با توجه به رشد قابل ملاحظه گونه‌های حیات وحش در این منطقه تقاضا داریم برای حفاظت بهتر مدیریت واحد همچنان حفظ شود.

آیت الله حسینی افزود : با توجه به اطلاعات بدست آمده کهگیلویه و بویراحمد در حفاظت از این منطقه تاکنون به خوبی عمل کرده و نیاز است مسئولان کشوری تدابیر لازم برای مدیریت بهتر را در اولویت قرار دهند.

وی ادامه داد : مسئولان محیط زیست کشوری از سال‌های گذشته تاکنون مدیریت این منطقه را به کهگیلویه و بویراحمد واگذار کردند و اکنون باید در حفاظت از این منطقه تصمیمی اتخاذ شود که به سود هر دو استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان باشد.

حسینی بر منطقی برخورد کردن و دوری از هر گونه هیجان از سوی شهروندان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه تاکید کرد و گفت: اینکه مسئولان ذیربط در زمینه واگذاری منطقه دنای شمالی به استان اصفهان هیچ گونه مشورت و هماهنگی انجام ندادند ، قابل توجیه نیست.
وی گفت : مدیران سابق نامه‌ای نوشتند که مشخص نیست با استاندار سابق مشورت کردند یا خیر، با من که مشورتی نکردند، اما بر اساس مستندات مدیریت ما در نگهداری از این منطقه خوب بود، اما برخی مسائل تصمیم‌های کشوری است و باید منطقی باشیم .
آیت الله حسینی تاکید کرد: ارائه برخی شعارها با موضوع های نازیبا از سوی برخی ها کار درستی نیست و امیدواریم رعایت شود. 
وی اضافه کرد: خط الراسی داریم و باید منطقی فکر کنیم و ببینیم مسئولان چه تصمیمی می‌گیرند و هرچند به دلیل تلاش‌های خوب در استان ما معتقدیم باید مدیریت واحد باشد و از طرفی باید دید طبق نظر کارشناسان دو مدیریتی به نفع استان است یا یک مدیریتی به نفع محیط زیست است.
امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به ۲۱ مرداد، روز ملی حمایت از صنایع کوچک، روز تجدید پیمان ملت و دولت با جهادگران عرصه صنایع کوچک اشاره کرد و افزود: صنایع کوچک و متوسط با طیف متنوعی از تولید محصولات و خدمات می‌توانند، نقش بی‌بدیلی در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد ایفا کنند.

حسینی تصریح کرد: صنایع کوچک با توجه به هزینه‌های کمتر و نقش تولیدی خود می‌توانند با از میان برداشتن مشکلاتی همچون بیکاری و توزیع ناعادلانه درآمد، نقشی کلیدی و مهمی در توسعه اقتصادی این استان برعهده گیرند.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی دهدشت از سال ۸۵ تاکنون بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی شهرستان کهگیلویه را اشتغال کرده است و هنوز به بهره برداری نرسیده گفت: در این مدت با کاشت گندم در این منطقه درآمد زیادی بیشتر از مواد تولیدی پتروشیمی بدست می‌آمد.

حسینی بر سرمایه گذاری و حمایت از صنایع کوچک در سطح استان تاکید کرد و افزود: باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم صنایع کوچک را به سمت تولید پیش برد.

امام جمعه یاسوج به روز بزرگداشت سلمان فارسی اشاره کرد و گفت: نام سلمان فارسی به عنوان میراث معنوی افتخار همه مسلمانان جهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار