خبر‌های ناخوشایند برای گزینه کهگیلویه و بویراحمدی کابینه پزشکیان / تاجگردون باز هم جاخالی داد ؟

هر چند برای مردم این استان حضور هر فردی از کهگیلویه و بویراحمد با هر گرایشی، در کابینه باعث افتخار و البته دارای منافعی خواهد بود، اما رسیدن به این خواسته مهم در دولت‌های مختلف همواره در دقایق پایانی بی نتیجه مانده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴ 09 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بنابر آنچه که گفته می‌شود، قرار است روز شنبه یا یک شنبه کابینه دولت پزشکیان به مجلس معرفی شود که در بین گزینه‌های تصدی کرسی‌های کابینه برخی اسامی کهگیلویه و بویراحمدی‌های پایتخت نشین و دارای سوابق اجرایی قوی وجود دارد.
در این بین نام سید کامل تقوی نژاد به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌های نشستن بر صندلی وزارت کار وجود دارد که از هم اکنون برخی رسانه‌های محلی آن را به نام تاجگردون فاکتور و پیش فروش کرده اند.
هر چند برای مردم این استان حضور هر فردی از کهگیلویه و بویراحمد با هر گرایشی، در کابینه باعث افتخار و البته دارای منافعی خواهد بود، اما رسیدن به این خواسته مهم در دولت‌های مختلف همواره در دقایق پایانی بی نتیجه مانده است.
بن بست عجیب و خطرناک انتخاب وزیر پیشنهادی کار!
لحظاتی پیش تحلیلی کوتاه در برخی رسانه‌ها و کانال‌های فضای مجازی معتبر که نشان دهنده دریافت اطلاعاتی جدید است اینگونه بیان می شود که وضعیت برای یکی از مهمترین گزینه‌های کهگیلویه و بویراحمدی کابینه خوب جلو نمی‌رود.
بر اساس این تحلیل، در حالی که رایزنی‌های نهایی و دقیقه نودی برای انتخاب گزینه پیشنهادی وزارت کار در جریان است، برخی اخبار حکایت از این دارد دارد که لابی‌های سیاسی پدرسالاران همیشه مدعی، بن بست عجیبی در تصمیم‌گیری نهایی ایجاد کرده است.

تیم پزشکیان در جمع‌بندی خود از میان سه گزینه نهایی یعنی محمد کبیری، احمد میدری و سید کامل تقوی‌نژاد، به این نتیجه رسیده بود که تقوی‌نژاد به عنوان مدیری کارآمد و امتحان پس داده مناسب‌ترین گزینه برای این وزارتخانه است.

با این حال شنیده‌های تازه حاکی از این است که در روز‌های اخیر فشار‌های سنگین سیاسی بر رییس جمهور، سرنوشت این وزارتخانه حیاتی و مستعد ابرچالش‌ها و بحران‌های کارگری و بازنشستگی را از مسیر درست خود منحرف کرده و وارد مسیر خطرناکی کرده است.

مسعود پزشکیان در دقیقه نود در دوراهی سرنوشت سازی برای تصمیم گیری قرار گرفته است. او باید تصمیم بگیرد که عنان این وزارتخانه بحرانی را به تئوریسین‌ها و افراد فاقد تجربه کار واگذار کند یا به مدیر خلق درآمد، تامین مالی و رفاه اجتماعی؟

باز هم پای تاجگردون در میان است؟
یکی از انتقادات همیشگی که در مورد گزینه‌های کهگیلویه و بویراحمدی کابینه دولت‌های مختلف وجود دارد، عدم هماهنگی و هم افزایی نیرو‌های موثر در چنین بزنگاه‌های تاریخی است.
در یکی از دولت‌های روحانی هم در حالی که نام سید ضیا هاشمی برای حضور در کابینه مطرح بود، اما به ناگاه وی کنار گذاشته شد که با توجه به قدرت و لابی اون موقع تاجگردون و وکیلی نزد روحانی، این کنار گذاشته شدن هاشمی موجب انتقاد شدید از تاجگردون و وکیلی شد و حتی برخی پا را فراتر گذاشتند و بیان کردند که این افراد خصوصا تاجگردون از برجسته شدن نیرو‌های هم استانی خود به شدت واهمه دارد و حاضر نیست از ظرفیت خود به نفع نیرو‌های کهگیلویه و بویراحمدی هزینه کند!

حال با وضعیت پیش آمده برای سید کامل تقوی نژاد و نزدیکی تاجگردون به پزشکیان ترس خالی کردن پشت سید کامل تقوی نژاد وجود دارد.
غرور و تکبر سیاسی تاجگردون هر چند در مقابل غرور و تکبر دار و دسته زاکانی در مجلس قبل پایین کشیده شد، اما با شهادت رئیسی و بسته شدن دست دار و دسته زاکانی و رفقا، تاجگردون دوباره احساس برگشت به اوج را دارد و با وجود ریاست بر کمیسیون بودجه مجلس، احتمالا در دولت پزشکیان هم همانند دولت روحانی از قدرت لابی گری بالایی برخوردار خواهد بود.

رسانه‌های محلی همسو با تاجگردون فعلا وزارت احتمالی تقوی نژاد را به نام تاجگردون پیش فروش کرده اند، اما در میدان عمل و در سطح کلان به احتمال زیاد شاهد یک شکست دیگر برای فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در گرفتن حداقل یک کرسی در کابینه دولت پزشکیان خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار