تعلل چند ماهه برخی بانک های کهگیلویه در آزاد سازی تسهیلات...!

یک متقاضی میگوید بواسطه ی آزاد سازی بموقع نزد فروشندگان مصالح خرید کردیم. با این امید که بخشی از تسهیلات بموقع به دست ما می‌رسد، متحمل هزینه شدیم . استاد کار و بنا و کارگر- ماشین آلات و فروشندگان حالا پول اجناس و حق الزحمه ی خود را از ما می‌خواهند و بانک می‌گوید رئیس جمهور تغییر کرد..!
کد خبر: ۱۱۷۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۴ 09 August 2024

تابناک کهگیلویه وبویراحمد-به دلیل عدم آزاد سازی به موقع تسهیلات مسکن از سوی برخی بانک الخصوص بانک مسکن مشکلات عدیده ای برای مردم بوجود آمده است و بجای اینکه مردم خوشحال از خانه دار شدن باشند درگیر بحث و جدل و بگیر و ببند با کارمندان بانک و فروشندگان مصالح ساختمانی شدند.
براساس آنچه برخی متقاضیان مسکن در شهرهای مانند دهدشت و لنده به تابناک گفتند آزاد سازی تسهیلات نزد بانک هایی از جمله خود بانک مسکن به عنوان متولی و مهمترین حمایت کننده ساخت مسکن با تعلل چند ماهه همراه است بطوریکه باید دست به دامن چندین نفر شویم تا بلکه با وساطت آنان پولی برای ما آزد کنند.
شیوه ی آزاد سازی مراحل تسهیلات در بانک ها به این گونه است که بخشی از کار انحام می‌شود و پس از آنکه به تایید مهندسین ناظر هر پروژه ساختمانی رسید مردم به بنیاد مسکن مراجعه و به میزان صورت کارکرده و تاییدیه ناظر فرم آزاد سازی به شعبه ی مورد نظر ارجاع داده میشود.
تا بوده همین شیوه ی آزاد سازی مراحل مختلف این نوع از تسهیلات بوده است و آنطور که پرس و جو صورت گرفته است، طی این سالها برخی بانک ها آزاد سازی مراحل چندگانه یک پروژه ساختمانی کمتر از یک هفته بود و گاه نهایتا دو هفته بانک ها اقدام به آزاد سازی هر مرحله می‌کنند.
 
آقای ص -ف از متقاضیان تسهیلات بانک مسکن که پرونده ی ایشان به بانک ملی ارجاع داده شده است در گفتگو با تابناک اظهار داشت که تمامی مراحل تسهیلات خود را دریافت کردم و فقط یک دوره از آزاد سازی سه هفته طول کشید والا مابقی دوره ها کمتر از یک هفته بانک با ما همکاری داشت و در جریان رویه ی پرونده ما واقعا همکاری خوبی صورت گرفت.
همچنین دیگر شهروند کهگیلویه ای در گفتگویی ابراز رضایت از بانک تجارت داشتند و گفتند تمام مراحل آزاد سازی تسهیلات ما بموقع و کمتر از یک هفته ای صورت می‌گرفت. 
آنچه باعث دردسر گروهی دیگر از مردم شده است آن دست از افرادی است که پرونده های آنان به دیگر بانک ها ارجاع داده شد و یک نمونه که نارضایتی زیادی اعلام شده است بانک مسکن است.
 
متاسفانه شرایط در این بانک مانند دیگر بانک ها نیست.
خانم ....-.....از جمله ی متقاضیانی است که می گوید پرونده تسهیلات من نزد این بانک است. به علت تعلل دو و سه و این سری وارد چهار ماهه شدن، زندگی خانواده ما دچار مشکلاتی شد.
وی گفت؛ ما  بر حسب آنچه می دیدیم و کسانی که اطراف ما دارند ساخت و ساز میکنند و رویه ای که دیگر بانک ها داشتند و بواسطه ی آزاد سازی بموقع نزد فروشندگان مصالح خرید کردیم. با این امید که بخشی از تسهیلات بموقع به دست ما می‌رسد، متحمل هزینه شدیم . استاد کار و بنا و کارگر- ماشین آلات و فروشندگان حالا پول اجناس و حق الزحمه ی خود را از ما می‌خواهند و بانک می‌گوید رئیس جمهور تغییر کرد..!
خانواده آقای م،م از دیگر متقاضیان که پرونده تسهیلات آنان نیز نزد همین بانک می باشد می گوید به دلیل عدم توانایی در پرداخت بخشی از کارکرد در خانه خود اکنون گروه ی از طلبکاران ما از طریق دادگاه اقامه ی دعوی علیه ما کردند ولی هرچه به بانک مراجعه میکنیم جوابی گیرمان نمی‌آید.
خانم...-.... در گفتگوی با ما نیز از تعلل سه ماهه بانک مسکن در آزاد سازی یک دوره تسهیلات خود نزد بانک مسکن گلایه داشت. وی گفت؛ همزمان چندین نفر در کنار دست ما اقدام به ساخت خانه می‌کنند و همه آنان بموقع و نهایتا با یک الی دو هفته تاخیر پول به دست شان می‌رسد و طلب و حساب می‌کنند ولی ما دو ماه است که صورت وضعیت تایید شده خود را تحویل بانک دادیم و ده ها بار به شعبه ی بانک مسکن مراجعه کردیم و می گویند رئیس جمهور تغییر کرد و به این دلیل نمی توانیم فعلا تسهیلات آزاد کنیم.
با بررسی نظرات مختلف به این نتیجه می رسیم که  نوع برخورد در آزاد سازی مراحل تسهیلات مسکن در بانک ها متفاوت است. 
یک گروه از عملکرد برخی بانک ها رضایت دارند و گروه دیگر بواسطه ی همین تعلل چند ماهه متحمل خسارات مادی و معنوی گردیدند.
نکته ی قابل تامل آنجاست که چطور می‌شود برخی بانک ها بموقع اقدام به رفع و رجوع مشتریان خود می‌کنند و گروه دیگری از بانک ها باعث می‌شوند مردم این چنین متضرر گردند.
توجیه اینکه رئیس جمهور تغییر و دولت دچار تغییر و تحول شده است آیا یک بهانه نیست وقتی برخی بانک ها طبق روال اداری دارند کار خود را می‌کنند و برخی دیگر پشت این چنین بهانه ها قايم می‌شوند..!
 
با توجه به مشکلات بوجود آمده که نمونه هایی از این مشکلات ذکر شده است ضروری است تا مسولین بالادستی در استان- دستگاه‌های نظارتی به این خواسته ی مهم مردمی ورود کنند تا بیش از این مردم متضرر نشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار