استاندار آذربایجان غربی:

خدمات شایسته‌ای به عشایر استان ارائه شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان مکلف به ارائه خدمات شایسته به عشایر هستند.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷ 08 August 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای عشایر استان با اشاره به برقراری امنیت پایدار در مناطق مختلف استان و به ویژه مناطق مرزی، افزود: به برکت خون شهدا، امنیت پایدار در آذربایجان غربی برقرار بوده و عشایر استان در مناطق مرزی در امنیت کامل به زندگی خود ادامه می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی درخصوص عشایر مشخص شده، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در کنار اعتبارات تخصصی خود در حوزه عشایر، با جذب اعتبارات ملی در راستای اجرای پروژه‌های زیرساختی برای بهبود معیشت و زندگی عشایر استان تلاش کنند.

استاندار آذربایجان غربی بر ایجاد مرکز فروش محصولات عشایری در استان نیز تاکید کرده و افزود: این مراکز می‌تواند ضمن معرفی تولیدات و محصولات عشایر استان، زمینه را برای ایجاد درآمد مناسب برای آنان فراهم کند.

معتمدیان همچنین با تاکید بر توجه به مسائل بهداشتی و درمانی عشایر استان، اضافه کرد: ارائه خدمات فنی و حرفه‌ای در محل اسکان عشایر، افزایش سطح ارتباطات و فناوری در مناطق عشایری و تدوین برنامه‌های مناسب فرهنگی، مذهبی و اجتماعی برای عشایر استان در دستور کار دستگاه‌های مختلف باشد.

وی در ادامه با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و تنوع ایلات استان، افزود: با توجه به تنوع اقلیمی آذربایجان غربی، ترویج و توسعه اقامتگاه‌های بومگردی فصلی عشایر به صورت جدی پیگیری شود.

استاندار آذربایجان غربی به اهمیت توسعه صنایع دستی و گردشگری در حوزه عشایر نیز اشاره کرده و یادآور شد: با تهیه یک برنامه مدون، می‌توان با ارائه تسهیلات و اشتغالزایی، از عشایر استان حمایت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار