فتح قله ۳۱ استان توسط کوهنور شهرستان بهمئی

رئیس هیات کوهنوردی شهرستان بهمئی گفت: عیسی قدسی‌نسب با صعود به ۳۱ قله مرتفع کشور، موفق به اتمام طرح ملی سیمرغ کوه‌های ایران شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸ 07 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس هیات کوهنوردی شهرستان بهمئی گفت: عیسی قدسی‌نسب، کوهنورد شهرستان بهمئی با صعود به ۳۱ قله مرتفع کشور، موفق به اتمام پروژه ملی سیمرغ کوه‌های ایران در قالب فتح ۳۱ قله بلند ۳۱ استان کشور شد.
علی الماسی افزود: طرح سیمرغ کوهنوردی یا سیمرغ کوه‌های ایران، و بر این اساس به بلندترین قلل همه استان‌های کشور صعود می‌شود.
وی، اهداف این طرح را کمک به ارتقای سطح دانش، تجربه و آگاهی علاقه‌مندان به فعالیت‌های کوه‌پیمایی، آشنایی با جغرافیای کوهستانی ایران، آشنایی با اقوام و جوامع محلی مناطق کوهستانی، کمک به آشنایی و ارتباط گسترده بین کوهنوردان کشور و ایجاد زمینه برای توسعه پایدار گردشگری عنوان کرد و گفت: از شرایط لازم برای شرکت در طرح سیمرغ داشتن سلامت کامل جسمی و روحی با تائید پزشک معتمد فدراسیون کوهنوردی و هیات‌های کوهنوردی استان‌ها، داشتن آمادگی جسمانی و توان مناسب، داشتن تجربیات شخصی مناسب در کوه‌پیمایی و صعود قلل، دارا بودن مدارک کارآموزی کوه‌پیمایی، کارآموزی مقدماتی سنگ‌نوردی، کارآموزی مقدماتی برف، نقشه‌خوانی و کار با جی‌پی‌ای‌اس، کارگاه مقدماتی پزشکی کوهستان، دوره حفظ محیط‌زیست و همچنین دوره مقدماتی هواشناسی است.
عیسی قدسی‌نسب هم با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۰ تاکنون به رشته ورزشی کوهنوردی مشغول است، گفت: به ۳۱ قله بلند کشور از جمله کوه نیر، کوه خومی، قله نیر، قله سماموس، قله کمال، قله تشگر، قله تفتان، قله نایبند، قله شاه البرز، زرد کوه بختیاری، قله شیرکوه یزد، قله سبلان، قله گاو کشان، قله شاهوار، قله شاه جهان، قله شیر باد و قله‌های مرتفع دیگر صعود کرد.
طرح سیمرغ در سال ۱۳۹۵ توسط فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید.
بر اساس طرح سیمرغ کوهنوردی، افرادی که بر مبنای اهداف و شرایط لازم مطرح‌شده توسط فدراسیون در هرزمانی بتوانند به این مجموعه قلل صعود کنند و مدارک و مستندات لازم را به فدراسیون ارائه کنند مفتخر به دریافت نشان سیمرغ کوهنوردی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار