انواع شیرخشک و چگونگی دسترسی به آنها در استان البرز

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز چگونگی دسترسی به انواع شیرخشک در استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰ 31 July 2024

به گزارش «تابناک البرز» دکتر مریم دایی، معاون غذا و دارو دانشگاه ضمن تاکید بر تغذیه نوزاد با شیر مادر که امری حیاتی و کلیدی برای سلامت نوزاد است گفت: در شرایط خاص که ضرورت تغدیه با شیرخشک یا شیر مصنوعی وجود دارد  انواع آن و نحوه دسترسی به آنها به این صورت طبقه بندی می شود :

1- شیرخشک های رگولار (معمولی) مشمول یارانه می شوند که در سطح داروخانه های کشور عرضه می شود و با ارائه ی کد ملی هر شیرخوار زیر دو سال امکان دریافت تعداد مشخصی از شیرخشک به صورت یارانه ای و تعداد بیشتر به صورت آزاد وجود دارد.

2- شیرخشک های رژیمی (تخصصی) مشول یارانه: در سطح داروخانه های کشور عرضه می شود و با ارائه ی کد ملی هر شیرخوار زیر دو سال و نسخه پزشک امکان دریافت تعداد مشخصی از شیرخشک به صورت یارانه ای وجود دارد.

3- شیرخشک های رگولار مشمول یارانه :  در سطح برخی از داروخانه های کشور عرضه می شود و با ارائه ی کد ملی و کالابرگهر شیرخوار امکان دریافت تعداد مشخصی از شیرخشک به صورت یارانه ای وجود دارد.  تحویل کالابرگ  بر اساس ضرورت پزشکی توسط خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی، درمانی صورت می پذیرد.

4- شیرخشک های رژیمی متابولیک: شیرخشک‌هایی که توسط پزشک متخصص معرفی شده در سامانه، به صورت آنلاین تجویز شده و با نظارت دقیق سازمان غذا و دارو به صورت پستی درب منزل بیمار ارسال می‌شوند و یا در داروخانه منتخب استان به مصرف کنندگان تحویل می‌شود.

معاون غذا و دارو تاکید کرد: نظارت مستمر بر توزیع شیرخشک در استان به منظور پایش دسترسی به شیرخشک انجام می شود و  موجودی انواع شیرخشک در انبار شرکت های پخش و داروخانه های سطح استان به صورت مستمر مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرد و کمبودها به سازمان غذا و دارو کشور اعلام شده  تا اقدامات لازم به منظور تأمین و توزیع انجام شود. 

وی ادامه داد: البرزنشینان می توانند از طریق شماره تماس 02636155257 یا سامانه 190 گزارشات، شکایات ،راهنمایی، سوالات  خود را با مدیریت نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل در معاونت غذا و دارو مطرح کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار