زیرساخت های شهری استان با میزان جمعیت موجود متناسب نیست !

رییس شورای اسلامی شهرستان کرج اعلام کرد: مهاجرت های بی رویه سبب سرعت بخشی در شکل گیری شهرک های جدید مسکونی و برهم زدن توازن امکانات و جمعیت در استان البرز شده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹ 24 July 2024

به گزارش «تابناک البرز» علی قاسمپور در نشست بررسی مشکلات کمالشهر کرج افزود: اکنون ۷۰ درصد جمعیت استان البرز در شهرستان کرج اسکان یافته که زیرساخت ها به تناسب این جمعیت توسعه پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه قوانین شهرداری ها مربوط به دهه ۳۰ شمسی است ، گفت: این قوانین پاسخگوی نیازهای کنونی مدیریت های شهری نیست و باید به تناسب وضعیت حرکت کنیم .

رییس شورای اسلامی شهرستان کرج اظهار کرد: تراکم بالای جمعیت در استان البرز و کرج نیازمند زیرساخت ها و سازوکارهای مناسب است ؛ به رغم اقدامات صورت گرفته در سال های گذشته ، شهرستان کرج و استان البرز به لحاظ زیر ساخت ها عقب هستند.

وی تاکید کرد: برای ایجاد توازن میان زیر ساخت ها و جمعیت باید پروژه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و زیر ساختی با شتاب بیشتری در سطح استان البرز و شهرستان کرج دنبال شود.

رییس شورای شهرستان کرج افزود: مشکلات شهرهای تابعه کلانشهر کرج همواره به سمت این شهر سرازیر شده و تاثیر متقابل دارد.

وی در خصوص وضعیت جاده قزلحصار کرج بیان کرد: تاکنون چهار هزار میلیارد ریال اعتبار توسط شهرداری کرج به این پروژه تزریق شده و بخشی از کار انجام شده است؛ ایمن سازی کامل این جاده به اعتبارات بیشتری نیاز دارد که خارج از توان شهرداری کرج است .

رییس شورای شهرستان کرج به راه اندازی خط اتوبوس تندرو کلانشهر کرج اشاره کرد و گفت : هر چهار دقیقه یک اتوبوس در این مسیر تردد می کند که نقش موثری در جابجایی سریع مسافران دارد؛ تلاش ها بر این است تا این خط به شهر کمالشهر برسد.

قاسمپور یکی از مشکلات کنونی شهرها و روستاها را طرح های تفصیلی شهری و هادی روستایی برشمرد که با نگاه حاکمیتی ترسیم می شود.

وی ادامه داد: این نگاه سبب شده تا بخشی ازاین طرح ها در شهرها و روستاها تحقق پیدا نکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار