لزوم ساماندهی برقکاران کرج بر مبنای مهارت و آموزش

رئیس اتحادیه صنف الکتریکی‌های کرج در مورد ضرورت رعایت ایمنی در حین کار گفت: کار برق یک کار تخصصی است و اگر فردی که تخصص کمی در این زمینه دارد، اقدام به نصب وسایل، تجهیزات الکتریکی و سیم کشی کند، خطر برق گرفتگی در حین کار وجود خواهد داشت. لذا با توجه به حساسیت کار خیلی بهتر است که برای هر گونه خدمات، کار و نصب وسایل و تجهیزات الکتریکی از متخصصین استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳ 27 July 2024

به گزارش «تابناک البرز» محمد محبی درباره لزوم ساماندهی برقکاران بر مبنای مهارت و آموزش گفت: کاری که در اتحادیه صنف الکتریکی‌های کرج به جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد، موضوع ساماندهی برقکاران است تا از این طریق بتوانیم تخصص آنها را بررسی کرده و با ارائه آموزش‌های لازم برای آنها از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای کارت مهارت و کار صادر کنیم.

وی ادامه داد: هدف از این اقدام استفاده از برقکاران آموزش دیده و با صلاحیت است تا شهروندانی که به تخصص و خدمات برقکاران نیاز دارند بتوانند با آگاهی از مهارت و عدم سوء پیشینه آنها با خیال آسوده‌تر و اطمینان بیشتری این افراد را با برای انجام امور مورد نیاز خود به منازل خود فرا بخوانند.

این کارشناس ارشد برق در ادامه اظهار کرد: زمانی که از افراد فاقد صلاحیت و تخصص کافی استفاده می‌شود علاوه بر برق گرفتگی، احتمال آسیب، سوختن وسایل و اجناس برقی خریداری شده وجود دارد و با یک اشتباه کوچک ضررهای زیادی به صاحب خانه وارد می‌شود. بنابراین استفاده از افراد متخصص برقکار در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس اتحادیه صنف الکتریکی‌های کرج گفت: کار دیگری که در حال انجام و پیگیری است، مشخص کردن یک نرخ مصوب برای خدمات برقکاران است. در این زمینه اولین استانی هستیم که نرخ خدمات برقکاران را به صورت ریز و کامل طی جلساتی که با متخصصین این حوزه برگزار شده، بررسی و تهیه کرده‌ایم. اگر این نرخ به تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان برسد، اولین استانی خواهیم بود که برقکاران می‌توانند با نرخ مصوب فعالیت کرده و از این طریق مردم هم آگاه خواهند بود که چه مبلغی را باید به نیروهای فنی پرداخت کنند.

وی توصیه کرد: در این زمان که اوج گرما را سپری می‌کنیم انتظار می‌رود مردم نکات توصیه شده را رعایت کنند تا هم از نظر خاموشی‌ها و هزینه‌های ناشی از مصرف برق مدیریت خوبی اتفاق بیافتد و هم در خصوص نگهداری و طول عمر وسایل برقی مشکلی پیش نیاید. قطعا تمامی این موارد با همکاری مردم محقق خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار