افزایش دما و زنگ خطر غرق شدگی/ گردشگرانی که هرگز به خانه بر نمی‌گردند

مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان البرز با هشدار در خصوص افزایش دما و حضور گردشگران در حریم رودخانه های این استان اعلام کرد: ورود به داخل این منابع آبی با خطر غرق شدگی و مرگ همراه است.
کد خبر: ۱۱۷۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶ 25 July 2024

به گزارش «تابناک البرز» عباسعلی کیخایی گفت : این روزها شاهد موج گرما وروی آوردن مردم محلی و گردشگران به رودخانه های کرج و طالقان و ۲سد بزرگ استان البرز هستیم که به همین دلیل ضمن نصب تابلوهای هشداری تیم های حفاظت از آب در این مکانها استقرار یافته است.

وی یادآور شد: امسال تعدادی از هموطنان به دلیل نا آشنایی با فن شنا و شرایط خاص رودخانه های البرز جان خود را در این منابع آبی از دست دادند.

کیخایی افزود: از آنجا که رودخانه های البرز دارای فروچاله های فراوان هستند احتمال ناپدید شدن افراد بی احتیاط و خطر مرگ آنها در این منابع آبی بالا است.

مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای البرز گفت : از سوی دیگر حرکت آب از یخچال های طبیعی به سمت سدهای کرج و طالقان دمای آب این منابع آبی را کاهش داده که پا گذاشتن به داخل رودخانه های سرد منطقه با از دست دادن تعادل جسمی و غرق شدگی همراه است.

وی اظهار کرد: تعدادی از خانواده ها نیز به علت بی توجهی به فرزندان خردسال ،نوجوان و جوان خود در محدوده این منابع آبی متاسفانه بارها حادثه ساز شده اند که توجه به نکات ایمنی در این مکان ها ضروری است.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی البرز سال گذشته ۴۱ نفر بر اثر غرق شدگی در البرز جان خود را از دست دادند که بخشی از این افراد در رودخانه های کرج و طالقان دچار حادثه شدند.

۳۷ درصد این افراد کودکان زیر پنج سال و ۴۴ درصد افراد ۱۵ سال تا ۴۹ سال بودند.

شرکت آب منطقه ای البرز مسوولیت حفاظت از رودخانه های استان را برعهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار